دارالشهدای بافران در عزای 28 صفر
کد خبر: 3762180
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۰

دارالشهدای بافران در عزای 28 صفر

کانون خبرنگاران نبأ ــ با فرارسیدن ایام سوگواری سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت جانسوز امام حسن مجتبی(ع)، دیار دارالشهداء در بافران نایین غرق در ماتم و عزاداری شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ؛ با فرارسیدن ایام سوگواری رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت جانسوز امام حسن مجتبی(ع) بافران نایین از غروب روز گذشته، 15 آبان قرار ماتم و عزاداری بوده و مردمان این شهر در آخرین روزهای ماه صفر با برگزاری نوحه و مداحی در رثای بزرگان دین اسلام به سوگ نشسته‌اند.

بافران از جمله شهرهایی است که هر ساله مراسم عزاداری و سوگواری سالروز رحلت نبی اکرم(ص) را با شکوه هر چه تمام‌تر برگزار می‌کند. مردم بافران از نقاط مختلف کشور خود را به این شهر تاریخی می‌رسانند و در مرکزیت این شهر یعنی حسینیه جمع شده و به صف عزاداران می‌پیوندند.

مراسم سالروز رحلت حضرت رسول اکرم(ص) همراه با قرائت زیارت حضرت رسول(ص) در حسینیه این شهر  برگزار می‌شود.

در این روز دسته‌های عزاداری، سینه‌زنی و زنجیرزنی با دسته‌روی به مساجد و مکان‌های مذهبی نظیر مسجد امام حسن مجتبی(ع)، قدمگاه حضرت امام رضا(ع) و مسجد عارف باباشیخعلی در برگزاری مراسم رحلت پیامبر(ص) و مراسم شهادت امام رضا(ع) سهیم هستند.

مراسم تعزیه‌خوانی سنتی شهادت امام حسن مجتبی(ع) از جلوه‌های اثرگذار در روز شهادت پسر فاطمه زهرا(س) است.

همچنین پخت و توزیع 7 هزار غذای نذری از دیگر برنامه‌هایی بود که در سالروز رحلت پیامبر اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع) در قدمگاه امام رضا(ع) طبخ شد.

پیامبر گرامی اسلام(ص) تا قبل از رحلتشان در سال 11 هجری‌ قمری با عطوفت، احکام و مبانی شریعت نبوی را به شیوه‌های پسندیده و در عین حال، متین و محکم بیان و در ترویج و نشر معارف حقه دین و هدایت آن به بهترین نحو ممکن تلاش کردند.

حضرت امام حسن مجتبی(ع)، امام دوم شیعیان جهان نیز که حدود سی سال با پدر بزرگوارشان، علی بن ابیطالب(ع)، امام اول شیعیان جهان، ملازمت داشتند، در 28 صفر سال پنجاه هجری‌ قمری در سن 47 سالگی به دستور معاویه و به دست همسرش مسموم شدند و به شهادت رسیدند.

فاطمه محمدی
انتهای پیام
captcha