اجرای تعزیه‌خوانی گروه علمدار در سنندج
کد خبر: 3758684
تاریخ انتشار : ۰۲ آبان ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۸

اجرای تعزیه‌خوانی گروه علمدار در سنندج

گروه فرهنگی- مراسم تعزیه شهادت حضرت عباس (ع) توسط گروه علمدار استان مرکزی، با حضور عاشقان ابا عبدالله الحسین (ع) در مهدیه سنندج اجرا شد.

اجرای تعزیه‌خوانی گروه علمدار در سنندج

به گزارش ایکنا از کردستان، اجرای عمومی تعزیه از سری برنامه‌های یازدهمین کنگره سراسری شعر عاشورایی و نخستین همایش آیین‌های عاشورایی شامگاه سه شنبه، اول آبان ماه توسط گروه علمدار در مهدیه سنندج برگزار شد.
در این مراسم آیینی، گروه علمدار از گروه‌های تعزیه مطرح کشور شهادت حضرت عباس(ع) را شبیه خوانی کردند و فرصتی فراهم شد تا مردم علاقمند و عاشق اهل بیت(ع) در سنندج اجرای آنها را نظاره‌گر باشند.
در این تعزیه حاج علی نظیفی در نقش امام حسین(ع)، مجید نظیفی در نقش حضرت عباس(ع)، کاظم ولیئی در نقش حضرت زینب(س)، عرفان مجرد در نقش حضرت سکینه(س)، حسین مجرد در نقش عمر بن سعد و اسماعیل غفوری در نقش شمر، شهادت حضرت ابوالفضل العباس را شبیه‌خوانی کردند.
لازم به ذکر است؛ علاوه بر سنندج در روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در شهرهای قروه، سریش‌آباد، دلبران و بیجار هم مراسم تعزیه توسط گروه‌های علمدار و عاشوراییان اجرا می شود و یک گروه پرده خوان نیز در شهرهای قروه و بیجار اجرا خواهند داشت.
انتهای پیام

captcha