باز هم شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس؛ باز هم تعویق!
کد خبر: 3755309
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۴

باز هم شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس؛ باز هم تعویق!

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ بنا بود كه شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس در دهه دوم محرم برپا شود اما این زمان باز هم به تعویق افتاد.

به گزارش ایكنا از فارس، قریب یك سال و 7 ماه از زمان برپایی دومین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس می‌گذرد. طی این مدت اتفاقات متعددی موجب شد كه زمان برپایی این شورای نوپا كه تازه در بهمن سال 95 در استان فارس شكل گرفته بود، به تعویق افتد.
احوال ناخوش مرحوم آیت‌الله ایمانی، نماینده ولی فقیه در استان فارس و رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس و فوت آن عالم ربانی، تغییرات در مدیریت ارشد اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و همچنین در گروه قرآن و عترت ارشاد فارس و غیره همه و همه عواملی بودند كه دست به دست هم دادند تا زمان برپایی سومین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی به تعویق افتد.
اما از زمان انتصابات جدید در اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و همچنین بر روی كار آمدن آیت‌الله دژكام، به عنوان نماینده ولی فقیه در استان فارس، پیگیری‌های خبرنگار ایكنا برای برپایی این نشست همچنان ادامه دارد.
در آخرین مصاحبه‌ای كه با احمدرضا نداف، رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس انجام شد، وعده داده شده بود كه این نشست در دهه دوم محرم امسال برپا شود اما همچنان كه می‌بینیم ماه محرم تمام شد و ماه صفر آغاز شد اما خبری از سومین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی نیست.

اعطای احكام اعضای جدید شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس
شنیده‌ها حاكی از آن است كه احكام اعضای جدید شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس اعم از رئیس، نائب رئیس، دبیر و غیره به اعضای این شورا اعطا شده است لذا انتظار می‌رود كه زمان برپایی نشست شورا تسریع یابد.
در نهایت باز هم به سراغ صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس رفتیم تا بتوانیم زمان دقیق برپایی این نشست را جویا شویم.
وی در پاسخ به خبرنگار ایكنا گفت: نشستی در این رابطه با آیت‌الله دژكام برگزار كردیم و از تهران هم پیگیری مقدمات برگزاری این نشست را فراهم كردیم.
سهرابی با بیان اینكه سومین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس به زودی برپا خواهد شد، گفت: زمان برپایی دقیق آن را نمی‌توانم بگویم ولی نهایت تلاش خود را می‌كنیم تا به زودی این مهم محقق شود.

تلاش برای برپایی سومین نشست در آبان‌ماه امسال
مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس اظهار كرد: سعی می‌كنیم در آبان‌ماه امسال سومین نشست شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان را برگزار كنیم.
وی همچنین در پاسخ به اینكه آیا این شورا مصوبات شورای قبل را ادامه خواهد داد یا اینكه دستورالعمل‌های جدیدی را دنبال می‌كند، گفت:‌ ما تابع معاونت قرآن و عترت ارشاد هستیم و از آنجا به ما محوریت می‌دهند كه در چه بخشی می‌توانیم فعالیت كنیم و قطعاً مباحثی را می‌توانیم دنبال كنیم كه متناسب با شرایط جغرافیایی و زمانی و مكانی ما باشد.
كلام آخر اینكه امید است كه پیگیری‌های مستمر خبرگزاری ایكنا برای برپایی شورای توسعه فرهنگ قرآنی فارس به عنوان شورای بالادستی كلیه فعالیت‌های قرآنی كه نقش هماهنگی و اخذ و توزیع بودجه‌های قرآنی استان را به عهده دارد، به ثمر نشیند و به زودی شاهد برپایی نشست این شورا باشیم.

انتهای پیام

captcha