تشریح برنامه‌های یادروز حافظ در شیراز/ برپایی نمایشگاه «مشتاقان حافظ»
کد خبر: 3754055
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۴

تشریح برنامه‌های یادروز حافظ در شیراز/ برپایی نمایشگاه «مشتاقان حافظ»

گروه فرهنگی ـ مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس در تشریح برنامه‌های بیست و دومین بزرگداشت یادروز حافظ از حضور مونسان و سه چهره ماندگار خوشنویسی ایران در این برنامه خبر داد.

به گزارش ایكنا از فارس، صابر سهرابی، مدیركل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس و دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت یادروز حافظ امروز، 16 مهرماه در جمع خبرنگاران گفت: برنامه‌های یادروز حافظ امسال از هجدهم مهرماه در شیراز آغاز می‌شود و شامل برنامه‌های فرهنگی، هنری، علمی و کارگاه‌های تخصصی است.
وی گفت: برای یادروز حافظ امسال پیش بینی نمایشگاه خوشنویسی مشتاقان حافظ با حضور استادان امیرخوانی، شیرازی و ملک‌زاده، از چهره‌های ماندگار هنر خوشنویسی ایران، شده است؛ در حاشیه این نمایشگاه کارگاه‌های تخصصی نیز برپا می‌شود.
سهرابی از برپایی نشست‌هایی با حضور جمعی از نستعلیق‌نویسان جنوب ایران اشاره و اضافه کرد: نمایشگاه مشتاقان حافظ روز جمعه، 20 مهرماه ساعت 17 در نگارخانه وصال برپا می‌شود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس با بیان اینکه نمایشگاه یاد شده حاصل تلاش هنرمندان خوشنویس جنوب کشور است که با بهره‌گیری از اشعار حافظ خلق شده است، گفت: این نمایشگاه به مدت یک هفته در شیراز برپا است.
وی با بیان اینکه ویژه‌برنامه‌ی بزرگداشت حافظ شامگاه نوزدهم مهرماه و با حضور مونسان، معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار می‌شود، گفت: محل برگزاری این برنامه در جوار آرامگاه لسان‌الغیب است.
سهرابی نشست‌های علمی را از دیگر برنامه‌های یادروز حافظ عنوان كرد و گفت: امسال سیزدهمین گردهمایی بین‌المللی انجمن ترویج زبان و ادب فارسی نیز در شیراز برگزار خواهد شد.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس بیان کرد: این برنامه علمی ادبی، چهارشنبه، هجدهم مهرماه در شیراز برگزار خواهد شد و شامل 16 نشست علمی و کارگاهی است.
سهرابی در پایان یادآور شد كه آیین پایانی این گردهمایی علمی و ادبی جمعه، بیستم مهرماه رأس ساعت 11 صبح برگزار خواهد شد.
انتهای پیام

captcha