مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها/ اراک؛ میزبان چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن
کد خبر: 3749407
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲

مروری بر صفحات معارفی رسانه‌ها/ اراک؛ میزبان چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن

گروه اندیشه ــ مرحله نهایی چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم طی روز‌های ۱۰ لغایت ۱۶ مهر‌ماه به میزبانی شهر اراک برگزار می‌شود.

به گزارش ایکنا؛ اخبار امروز صفحات معارفی رسانه‌های بیش از دیگر اخبار معطوف به برگزاری چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بود که به ارائه جزئیاتی از این دوره از مسابقات پرداخته شده است.
تسنیم
صفحه دین، قرآن و اندیشه خبرگزاری تسنیم تا ساعت ۱۴ امروز تعداد 13 خبر منتشر کرده است که عناوین آنها عبارت از «پردیس تئاتر شهرزاد تا ۶ مهر میزبان تعزیه‌خوانان می‌شود»، «امام حسین(ع) آموخت در محاصره اقتصادی هم زیر بار ظلم نروید»، «تلاوت رحمانی در بیست‌و ششمین کرسی تلاوت تسنیم»، «توصیه ابوالحسن صبا به شاگردانش: پای منبر واعظان و مداحان بنشینید/ تعزیه در موسیقی ایرانی ریشه دارد»، «حوادث تروریستی نشانه‌ کینه و دشمنی استکبار علیه مردم و نظام جمهوری اسلامی است»، «تعیین تکلیف هزینه ویزا و عوارض خروج زائران اربعین حسینی»، «عواملی که باعث عدم یاری امام حسین(ع) در کربلا شد/اصلاح امت اسلامی از اهداف قیام سیدالشهداء(ع) بود»، «خطبه امام سجاد(ع) چگونه منطق سقیفه و کاخ یزید را متزلزل کرد؟»، «همراه با نوای گرم ستایشگران کوی محبت»، «نوسروده جهاندار: در رواق تو کسی روضۀ زینب می‌خواند/ مادرم آینه در آینه افتاد و شکست»، «برنامه‌های کانون‌های مساجد در بزرگداشت مقام امام سجاد(ع) اعلام شد»، «نامه یک عضو مجلس خبرگان به العبادی درباره حذف هزینه روادید زائران اربعین حسینی»، «حفظ قرآن کار سخت و پیچیده‌ای نیست/ «از من گذشته» و «نمی‌توانم» معنایی ندارد» هستند.
خبر «عواملی که باعث عدم یاری امام حسین(ع) در کربلا شد/اصلاح امت اسلامی از اهداف قیام سیدالشهداء(ع) بود»، مربوط به مصاحبه با حجت‌الاسلام والمسلمین «محمدحسین مختاری» رئیس دانشگاه مذاهب اسلامی و استاد حوزه و دانشگاه است که در بخش‌هایی از آن می‌خوانیم: امام حسین(ع) در این بیان زیبا «وَ إنَّما خَرَجْتُ لِطَلَبِ اْلإصْلاحِ فِی اُمَّةِ جَدِّی» یکی از اهداف قیامشان را اصلاح امت اسلامی در ابعاد مختلف بیان کردند. طبیعی است که جامعه اسلامی از مسیر اصلی خود که پیامبر اکرم (ص) ترسیم کرده بود، منحرف شد و سیره، سنت و آموزه‌های پیغمبر(ص) با عملکرد ناروا و نابخردانه و ضد اسلامی برخی از خلفا به ویژه معاویه ملعون مورد خدشه وارد شد.
فارس
صفحه قرآن و فعالیت‌های قرآنی خبرگزاری فارس تا ساعت ۱۴ امروز پنج خبر را روی خروجی خود برده است و طبق روال روزانه در ابتدا ترتیل یک صفحه از قرآن با صدای شهریار پرهیزکار منتشر شده است و تیتر دیگر اخبار عبارت از « آثار مثبت جنگ و جهاد با دشمن/ چرا برخی فقط می‌گویند: «نه به جنگ»، «مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی شهر اراک برگزار می‌شود»، «مدیر دارالقرآن بسیج کشور منصوب شد/ معارفه روز سه‌شنبه»، «تلاوتی از سیدمتولی عبد‌العال/ آیاتی از سوره‌های حشر، بقره و حمد» هستند.
در بخشی از خبر «مسابقات سراسری قرآن کریم به میزبانی شهر اراک برگزار می‌شود» می‌خوانیم: مرحله نهایی چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم طی روز‌های ۱۰ لغایت ۱۶ مهر‌ماه به میزبانی شهر اراک برگزار می‌شود. آیین افتتاحیه این رقابت‌ها صبح روز سه‌شنبه ۱۰ مهر‌ماه برگزار و مسابقات در رشته‌های معارف، اذان و دعا‌خوانی آغاز می‌شود.
این رقابت‌ها در رشته‌های حفظ کل، ۲۰ و ۱۰ جزء قرآن کریم به همراه رشته‌های قرائت تحقیق و ترتیل، اذان، دعا‌خوانی، معارف و مدیحه‌سرایی و جمع‌خوانی قرآن در دو بخش خواهران برگزار خواهد شد، البته رشته اذان برای خواهران برگزار نمی‌شود. مسابقات برادران باحضور ۱۰۲ راه‌یافته به مرحله نهایی مسابقات در رشته‌های مختلف طی روز‌های ۱۰ لغایت ۱۶ و مسابقات خواهران از روز ۱۶ مهر‌ماه برگزار می‌شود.
همچنین در خبر «مدیر دارالقرآن بسیج کشور منصوب شد/ معارفه روز سه‌شنبه» آمده است: با حکم سردار غلامحسین غیب‌پرور، رئیس سازمان بسیج مستضعفان، محمد ذوالفقاری به عنوان مدیر جدید مرکز دارالقرآن بسیج کشور منصوب شد. مرکز دارالقرآن بسیج کشور به عنوان یکی از مراکز زیرمجموعه معاونت تعلیم و تربیت سازمان بسیج فعالیت‌های مختلفی در زمینه آموزش، تبلیغ و ترویج و مسابقات قرآن در سطح کشور دارد که دوره مدیریت جدید این مرکز از روز سه‌شنبه به صورت رسمی آغاز می‌شود. پیش از این رحیم قربانی مدیریت دارالقرآن بسیج کشور را برعهده داشت.
ایسنا
صفحه دین و اندیشه خبرگزاری ایسنا تا ساعت ۱۴ به انتشار سه خبر پرداخته که عناوین آنها عبارت از «عاشورا را آنگونه که هست باید نگه داشت»، «نرم‌افزار واقعیت افزوده حرم مطهر بانوی کرامت تهیه می‌شود»، «محکومیت حادثه تروریستی اهواز توسط چند شخصیت حوزوی و سازمان‌ فرهنگ و ارتباطات اسلامی»، «حادثه تروریستی اهواز بشارت ضعف و زبونی آمریکا و صهیونیست بود»، «چرایی تغییر شیوه برگزاری چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن» هستند.
ایرنا
صفحه معارف خبرگزاری جمهوری اسلامی نیز تا ساعت ۱۴ امروز یک خبر با عنوان «حادثه اهواز بشارت ضعف تروریست‌ها و اربابان آنها بود» منتشر کرده است.
باشگاه خبرنگاران جوان
صفحه قرآن و عترت این خبرگزاری تا ساعت ۱۴ به انتشار 9 خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «گلچین مداحی سید مهدی حسینی دهه اول محرم ۹۷»، «چرایی تغییر شیوه برگزاری چهل‌ویکمین دوره مسابقات سراسری قرآن»، «همه آنچه که درباره قبرستان بقیع نمی‌دانید/ چرا در قبرستان بقیع گنبد وجود ندارد؟»، «پاسخ کوبنده میثم مطیعی به عاملان حادثه تروریستی اهواز»، «آیا سبک‌های مداحی به هر شکلی جایز است؟»، «همایش بزرگ رهروان زینبیون (س) در امام زاده صالح برگزار شد»، «راه‌های رسیدن به مقام طی الارض / بررسی طی الارض در قرآن و غرب»، «حدیث امام علی(ع) درباره فاصله حق و باطل»، «همه چیز درباره در‌های هفتگانه جهنم/ آیا در‌های دوزخ، همان طبقات جهنم است؟» هستند.
مهر
صفحه قرآن و متون دینی خبرگزاری مهر تا این ساعت به انتشار چهار خبر پرداخته که تیتر آنها عبارت از «جدول زمان‌بندی مسابقات سراسری قرآن کریم منتشر شد»، «چرا شیوه برگزاری چهل و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن تغییر کرد؟»، «مسابقه مفاهیم قرآنی در ژاپن برگزار می‌شود»، «آموزش خواندن قرآن مهمتر از حفظ است/ مهجوریت قرآن در تعلیم و تربیت» هستند.
در بخش‌هایی از خبر «مسابقه مفاهیم قرآنی در ژاپن برگزار می‌شود»، آمده است: به مناسبت ایام عزاداری امام حسین(ع) و یاران باوفایش، اولین دوره مسابقه مفاهیم قرآنی به همت رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن برگزار می‌شود. در اولین دوره مسابقه مفاهیم قرآنی که سؤالات به زبان‌های فارسی و انگلیسی ارایه شده، علاقمندان ایرانی مقیم در دو گروه کودک ـ نوجوان و همچنین بزرگ‌سال می‌توانند شرکت کنند و از طریق کانال‌های ارتباطی اعلام شده، پاسخ‌های لازم را ارایه دهند. علاوه بر ایرانیان مقیم و دانشجویان، علاقمندان دیگر ملیت‌ها نیز می‌توانند با مراجعه به پایگاه اطلاع‌رسانی رایزنی فرهنگی ایران در ژاپن در این مسابقه شرکت کنند.
ایبنا
صفحه دین خبرگزاری کتاب ایران نیز تا این ساعت خبری را روی خروجی خود نبرده است.
میزان
«جایگاه و منزلت مهمان در نگاه پیامبر اکرم (ص)»، «۱۵۰ هزار بسته تحصیلی میان دانش آموزان محروم سراسر کشور توزیع می‌شود»، «انتقال اسرای کربلا به زندان کوفه در روز سیزدهم محرم» نیز نیز عنوان اخباری است که تا ساعت ۱۴ امروز در صفحه دین و اندیشه خبرگزاری میزان منتشر شده است.
انتهای پیام

captcha