۲۵ گروه همزمان با دهه اول محرم در خراسان‌شمالی تعزیه‌خوانی می‌کنند
کد خبر: 3746305
تاریخ انتشار : ۲۱ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۵

۲۵ گروه همزمان با دهه اول محرم در خراسان‌شمالی تعزیه‌خوانی می‌کنند

گروه فرهنگی ــ معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان‌شمالی از اجرای 25 گروه تعزیه‌خوانی در دهه اول محرم در استان خبر داد.

25 گروه دهه اول محرم در خراسان‌شمالی تعزیه خوانی می‌کنند

ابوالحسن حیدری، معاون هنری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در گفت‌وگو با ایکنا از خراسان‌شمالی، کرد: هر سال در ایام محرم گروه‌های تعزیه‌خوانی به روایات صحنه‌هایی از عاشورا می‌پردازند که امسال نیز 25 گروه در نقاط مختلف شهری و روستایی تعزیه‌خوانی خواهند کرد.
وی با اشاره به اینکه در شهرستان بجنورد هشت گروه امسال اجرای تعزیه دارند، افزود: این گروه‌ها درامامزاده سید عباس(ع) بجنورد، روستاهای اسفیدان، بدرانلو و دهگاه تعزیه خوانی می‌کنند.
وی با ذکر اینکه درهرگروه تعزیه بین پنج تا شش هنرمند فعالیت می‌کنند، ادامه داد: در مجموع حدود 150 نفر در بخش تعزیه خوانی در استان با گروه‌های مختلف همکاری دارند.
حیدری با اشاره به برپایی مراسم تعزیه‌خوانی دهه اول محرم هر روز ساعت 16 در گرمه، گفت: این مراسم در محل حسینیه بزرگ سیدالشهدا شهرستان گرمه با اجرای گروه تعزیه خوانی فرات برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه تعزیه‌خوانی به شیوه نمایشی پیام واقعه عظیم عاشورا را به تمامی اقشار جامعه می‌رساند، یادآور شد: برگزاری مراسم‌هایی همانند تعزیه‌داری و شبیه‌خوانی شیوه‌ای موثرومفید برای انتقال ارزش‌های اسلامی و بیان مصیبت‌ها و حماسه‌های بزرگان دین در مقابله با ظلم و ستیز است.

انتهای پیام

captcha