ایمن‌سازی تكایای هیئات مذهبی شیراز در ایام محرم
کد خبر: 3744108
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۴

ایمن‌سازی تكایای هیئات مذهبی شیراز در ایام محرم

گروه اجتماعی ـ‌ رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: با هدف ایمن‌سازی تکایا و پاتوق‌ها و هیئت‌های مذهبی، برنامه‌ای مدون و اجرایی کرده‌ایم.

ایمن‌سازی تكایای هیئات مذهبی شیراز در ایام محرم

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی آتش‌نشانی شیراز، محمدهادی قانع، رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز گفت: با توجه به حوادث آتش سوزی در سال‌های گذشته و رسالت آتش نشانی در خصوص پیشگیری از حوادث، این سازمان با هدف پیشگیری از بروز هرگونه حادثه در اماکن مذهبی در ایام عزاداری دهه محرم پیش بینی‌های لازم را انجام داده است .
وی از برگزاری همایش ایمنی برای آموزش مسئولان هیئت‌های مذهبی خبر داد و گفت: در این همایش آموزش استفاده از خاموش‌کننده‌های دستی، ایمنی داربست‌ها و تجهیزات، ایمنی سیلندرها و اجاق‌های مخصوص طبخ غذا، آموزش نصب مناسب اتصالات و ادوات برقی، ایمنی درب‌های ورودی و خروجی و توسط کارشناسان سازمان ارائه می‌شود.
قانع اضافه کرد: چک لیست‌های ایمنی توسط کارشناسان سازمان آتش نشانی تهیه شده و براساس آن، طی دو نوبت هر ایستگاه آتش نشانی، منطقه تحت پوشش خود را بازرسی و کنترل خواهد کرد.
وی گفت: علی‌رغم بازدید ایمنی از این اماکن در سال‌های گذشته در مواردی شاهد وقوع آتش‌سوزی بودیم اگرچه به دلیل حضور به‌موقع آتش‌نشانان این حوادث کنترل شد اما امسال تلاش خواهد شد که از وقوع حادثه پیشگیری شود.
رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: در چک لیست موارد ایمنی نظیر استفاده از مصالح مقاوم در برابر حرارت، محل امن استقرار تکایا، امنیت ورودی و خروجی و عبور عابران، رفع موانع تردد خودروها، استقرار روشنایی کافی، نصب فیوزهای اتوماتیک، یمن‌سازی سیستم‌های گرمایشی و سرمایشی و تجهیزات پخت مدنظر قرار دارد.
قانع با بیان اینکه مدیر ایمنی هر مرکز مذهبی مسئول رفع ناایمنی‌ها خواهد بود، گفت: در شب‌های دهه‌ اول محرم اکیپ‌های آتش‌نشانی در نقاط مختلف تردد، گشت‌زنی یا استقرار خواهند داشت.
انتهای پیام

captcha