۲۰ موقوفه خراسان‌شمالی قابلیت سرمایه‌گذاری دارد
کد خبر: 3743731
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۷

۲۰ موقوفه خراسان‌شمالی قابلیت سرمایه‌گذاری دارد

گروه فرهنگی - مدیرکل اوقاف و امورخیریه خراسان‌شمالی گفت: درحال حاضر موقوفات استان شناسایی شده و ۲۰ موقوفه قابلیت سرمایه گذاری دارد.

20 موقوفه خراسان‌شمالی قابلیت سرمایه گذاری دارد

حجت الاسلام عظیم آسوده، مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان در گفت وگو با ایکنا ازخراسان‌شمالی اظهارکرد: 20 موقوفه استان به دلیل موقعیت مکانی مناسب قابلیت سرمایه گذاری دارد که این سازمان می توانند در قالب یک پروژه مشارکتی با بخش خصوصی و سرمایه گذار وارد کار شود.
وی با بیان اینکه این نهاد آمادگی کامل برای همکاری با بخش خصوصی را دارد، افزود: در مرکز استان میدان کارگر داروخانه و مرکز خدمات پزشکی با مشارکت سرمایه گذار ساخته شده است که پیش از این آن موقوفه سالیانه یک میلیون تومان درآمد داشت در حالی که هم اکنون به پنج میلیون تومان با اشتغال زایی 60 نفر رسیده است.
آسوده با اشاره به اینکه در خراسان‌شمالی موقوفه خواری به آن معنا نداریم، ادامه داد: موارد موجود نیز به دلیل عدم اطلاع افراد از مسائل شرعی نسبت به موقوفه است.
وی با تاکید برلزوم راه اندازی یگان حفاظت از موقوفات در استان، خاطرنشان کرد: تاکنون یگان حفاظت از موقوفات به دلیل عدم تامین اعتبار مورد نیاز ایجاد نشده که به محض تامین اعتبار این مهم راه اندازی خواهد شد.
آسوده یادآورشد: درحال حاضر برای حفاظت از موقوفات در هر روستا امین موقوفه معرفی کرده ایم تا با مشارکت شورای شهر و دهیاری از هرگونه دخل و تصرف در موقوفات جلوگیری شود.

captcha