طنین نغمه‌های ملكوتی دعای عرفه در جوار امامزادگان فارس
کد خبر: 3740203
تاریخ انتشار : ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۷

طنین نغمه‌های ملكوتی دعای عرفه در جوار امامزادگان فارس

گروه اجتماعی ـ مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس از برگزاری مراسم دعای عرفه در سطح امامزادگان و بقاع متبرکه این استان خبر داد.

طنین نغمه‌های ملكوتی دعای عرفه در جوار امامزادگان فارس

به گزارش ایكنا از فارس، حجت‌الاسلام سید عباس موسوی، مدیركل اوقاف و امور خیریه فارس امروز، 29 مردادماه گفت: مردم مؤمن فارس در روز عرفه با حضور در امامزادگان و بقاع متبرکه این استان همنوا با دعای عرفه حضرت سید الشهدا(ع) در روز عرفه به نیایش می‌پردازند.
وی افزود: امامزادگان و بقاع شاخص شیراز میزبان مردم مؤمن این شهر است و دعای روح‌بخش عرفه در حرم مطهر سیدعلاءالدین حسین (ع) ساعت 15 با مداحی حاج احمد خلف زاده از اهواز برگزار می‌شود. امامزاده علی بن حمزه‌(ع) نیز در این روز با مداحی مداحان اهل‌بیت میزبان برگزاری دعای عرفه و عزاداری است.
موسوی اضافه کرد: بقعه شاه داعی الی‌الله، آستان مقدس امامزاده سید تاج‌الدین غریب (ع)، قدمگاه حضرت ابوالفضل(ع) و امامزاده سید محمد(ع) قصردشت نیز عصر سه‌شنبه میزبان عاشقان ولایت در برگزاری دعای عرفه است.
مدیركل اوقاف فارس ادامه داد: امامزاده سید صادق(ع) مهدی‌آباد و سید محمد (ع) ده پیاله نیز از دیگر مکان‌های برگزاری مراسم دعای عرفه و عزاداری در شیراز است.
وی همچنین گفت: در شهرستان‌های استان فارس نیز مردم با حضور در امامزادگان و بقاع شاخص، دعای عرفه را قرائت می‌کنند که برخی از این اماکن را می‌توان از امامزاده عبدالرحمن (ع)، امامزاده ابراهیم (ع) خنجشت، امامزاده شمس‌الدین محمد (ع)، امامزاده سید محمد (ع) و امامزاده اسماعیل (ع) اقلید نام برد.
وی بیان كرد: مراسم پرفیض دعای عرفه در آستان مقدس امامزادگان عبدالله بن موسی الکاظم (ع) و علی و محمد بن جعفر صادق(ع) روستای کفر شهرستان ارسنجان نیز برگزار می‌شود.
موسوی اظهار كرد: در شهرستان استهبان نیز امامزاده سید محمد (ع)(پیرمراد) و امامزاده جلال‌الدین عبدالله(ع) مشهور به سید اولیا و در شهرستان فسا نیز آستان مقدس امام‌زاده اسماعیل(ع)، آستان مقدس امامزاده حسن (ع)، شاهزاده قاسم(ع) و امامزاده حسن ابن یحیی(ع) میزبان برگزاری دعای عرفه هستند.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس افزود: امامزاده حسین(ع) سعادت شهر پاسارگاد، امامزاده سطان نورالدین(ع) سپیدان، امامزاده سیدعلاءالدین محمد(ع) ممسنی، آستان مقدس امامزاده میرعلی‌بن الحسین(ع) لارستان و امامزاده بی‌بی حور(س) و بی‌بی(س) نور فیروزآباد، سید حسین(ع) کازرون، امام زاده فضل(ع) و امام زاده سید حسین(ع) جهرم نیز برخی دیگر از مکان‌های برگزاری دعای عرفه در استان فارس هستند.
انتهای پیام

captcha