تداوم راه بندگی همراه با عطوفت؛ مهم‌ترین درس زندگی امام رئوف
کد خبر: 3733432
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۶

تداوم راه بندگی همراه با عطوفت؛ مهم‌ترین درس زندگی امام رئوف

گروه اجتماعی ـ امروز سالروز ولادت امام مهربانی‌هاست، او آمد تا به همه خلایق نشان دهد كه راه و رسم مهربانی و عطوفت تمام شدنی نیست و می‌توان با مهربانی در اوج و قله رفیع بندگی حضرت حق ایستاد.

تداوم راه بندگی همراه با عطوفت؛ مهم‌ترین درس زندگی امام رئوف

به گزارش ایكنا از فارس، امروز، 11 ذی‌القعده مصادف با سالروز طلوع خورشید هشتم آسمان امامت و ولایت است. خورشیدی كه ایران اسلامی در پرتو انوار تابناكش همچون نگینی در جهان اسلام و مكتب تشیع می‌درخشد.
آری! امروز بار دیگر درب‌های رحمت الهی بر روی زمینیان گشوده شد و دردانه‌ای از تبار افلاكیان به زمین فرود آمد تا با تلألو انوار تابناكش راه سعادت و دستیابی به حق و حقیقت را برای سالكان روشن كند. هم او كه آن را امام مهربانی‌ها می‌نامند.
امام مهربانی‌ها آمد تا به همه خلایق نشان دهد كه راه و رسم مهربانی و عطوفت تمام شدنی نیست و می‌توان با مهربانی در اوج و قله رفیع بندگی حضرت حق ایستاد.
كدام شیعه و دلداده و عاشقی است كه دل در گرو امام رئوف نداده باشد. هم آن كه لقبش را ضامن آهو داده‌اند و دلدادگانش همواره در زمزمه‌های عاشقانه‌هایشان او را با این نام صدا می‌زنند.
امروز تمام نقاط ایران اسلامی مملو از شادی و شور و نشاط است. تمام بقاع متبركه و حرم‌های مطهر امامزادگان نه تنها در ایران اسلامی بلكه در جهان اسلام میزبان خیل عظیم عاشقان خاندان عصمت و طهارت است چرا كه امروز روزی است كه خورشید هشتم طلوع كرد.
در استان فارس و در یك هزار و400 بقعه متبركه آن جشن‌های شادی و سرور از شب گذشته برپا شده است و این جشن‌ها با محوریت سومین حرم اهل بیت(ع) در ایران اسلامی همچنان در حال برگزاری هستند و تا پاسی از امشب نیز ادامه خواهند داشت.
چلچلراغ شیراز بار دیگر امروز غرق در نورافشانی خویش است چرا كه امروز میزبان خیل عظیم عاشقان و دلدادگان برادر بزرگوارش است و در این راستا مراسم‌های جشن شامل سخنرانی آیت‌الله سید احمد خاتمی، عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان، مولودی‌خوانی توسط شالبافان و محفل انس با قرآن ویژه بانوان با تلاوت مرضیه فیروززاده» از شب گذشته برگزار شدند.
مراسم‌های جشن و سرور همراه با برپایی آیین سنتی نقاره‌زنی به یاد نقاره‌های روح‌بخش حرم مطهر شمس‌الشموس حضرت علی‌بن موسی‌الرضا(ع) و سفره‌های صلوات و غیره نیز امروز در این حرم مطهر برپاست.
یادآور می‌شود، جشن‌های مشابهی نیز از شب گذشته همراه با نورافشانی در سایر بقاع متبركه شاخص شیراز و استان فارس نظیر حرم مطهر حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع)، حرم علی‌بن حمزه(ع)، حرم سیدتاج‌الدین غریب(ع)، امامزاده سید حسین(ع) كازرون، امامزاده فضل‌بن موسی(ع) جهرم و غیره برگزار می‌شود.
انتهای پیام

captcha