عصر شعر ملی امام رضا (ع) و امین ولایت برپا شد/ حضور ۷۵۰ شاعر داخلی و خارجی
کد خبر: 3732666
تاریخ انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۵

عصر شعر ملی امام رضا (ع) و امین ولایت برپا شد/ حضور ۷۵۰ شاعر داخلی و خارجی

گروه فرهنگی ـ همزمان با ایام دهه كرامت، عصر ملی شعر امام رضا(ع) و امین ولایت (حضرت شاهچراغ) در سالن شهید دستغیب حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

عصر شعر ملی امام رضا(ع) و امين ولايت برپا شد/ حضور 750 شاعر داخلی و خارجی

خلیل شفیعی، دبیر عصر شعر ملی امام رضا(ع) و امین ولایت (حضرت شاهچراغ) در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه این برنامه از سری برنامه‌های دهه كرامت است،‌ گفت: دبیر عصر شعر ملی امام رضا(ع) و امین ولایت (حضرت شاهچراغ) عصر دیروز با حضور 750 شاعر داخلی و خارجی آئینی در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.

حضور 750 شاعر آئینی از نقاط مختلف كشور و كشورهای خارجی
وی با یادآوری اینكه این پنجمین عصر شعر رضوی است كه در ایام دهه كرامت از سوی آستان مقدس شاهچراغ(ع) و با همكاری اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار شد، افزود:‌ در این عصر شعر 700 نفر از شاعران انجمن‌های ادبی استان‌ها به‌صورت متشكل و تخصصی شركت كردند.
شفیعی ادامه داد: علاوه بر این 50 نفر از شاعران برجسته كشوری هم به نغمه‌سرایی در مدح و منقبت امام رضا(ع) و حضرت شاهچراغ(ع) پرادختند كه این برنامه از ساعت 15:30 تا 20 روز گذشته، 31 تیرماه در سالن شهید دستغیب حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار شد.
دبیر عصر شعر ملی امام رضا(ع) و امین ولایت اظهار كرد: در این برنامه آیت‌الله سیدعلی اصغر دستغیب، تولیت آستان مقدس شاهچراغ(ع) مطابی را راجع به آن حضرت و همچنین شعر آئینی بیان كرد و در ادامه شاعران به شعرایی خود پرداختند كه اجرای برنامه به عهده ناصر حامدی از شاعران استان سمنان بود.
وی ادامه داد: در این برنامه بعد از قرائت هر سه نفر شاعر، حمید روزیطلب به عنوان كارشناس برنامه به بیان نكاتی درباره اشعار سروده شده توسط شاعران می‌پرداخت.
شفیعی همچنین یادآور شد: در این نشست علاوه بر حضور شاعران برجسته داخلی كشورمان، دو شاعر از كشور پاكستان و 2 شاعر از كشور افغانستان نیز درباره امام رضا(ع) و حضرت شاهچراغ(ع) به زیبایی هرچه تمام‌تر شعر سرودند.

ارسال 1250 اثر به دبیرخانه عصر شعر
دبیر عصر شعر ملی امام رضا(ع) و امین ولایت با یادآوری اینكه دبیرخانه این عصر شعر از 5 ماه پیش در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) فعال شد، گفت: حدود 2800 ایمیل و همچنین 2700 پیامك تلفنی به سامانه این دبیرخانه ارسال شد و به طور كلی یك هزار و 250 اثر با گویش‌های مختلف برای حضرت شاهچراغ(ع) و امام رضا(ع) به دبیرخانه جشنواره ارسال شد.

تجلیل از شاعرانی كه با مقام معظم رهبری دیدار داشتند
وی گفت:‌ در این عصر شعر، 4 نفر از شاعران انجمن ادبی آستان مقدس حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) كه با مقام معظم رهبری دیدار داشتند از جمله علی‌اكبر سلیمانی، سمانه روشنایی، احمد شهریار و فخرالدین زارعی‌نژاد به عمل آمد.
شفیعی با بیان اینكه آثار برگزیده این عصر شعر در كتاب آثار برگزیده جشنواره ملی شعر رضوی اقوام ایرانی نیز چاپ خواهد شد، گفت: اختتامیه سومین جشنواره ملی شعر رضوی اقوام ایرانی امشب، اول مردادماه در شهرستان گراش برگزار خواهد شد كه در آن از كتاب مذكور رونمایی می‌شود.

33 نفر برگزیده جشنواره ملی شعر رضوی اقوام ایرانی شدند
وی با تصریح اینكه «رودهای البرز، چشمه‌های زاگرس» عنوان كتاب آثار برگزیده این جشنواره و عصر شعر است، گفت: در مراسم اختتامیه جشنواره ملی شعر رضوی اقوام ایرانی كه من دبیر تخصصی آن هستم، 33 نفر به عنوان شاعران برگزیده معرفی و تجلیل خواهند شد.
انتهای پیام

captcha