حامی بانوان نخبه قرآنی در استان فارس وجود ندارد
کد خبر: 3730620
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۲
حسین‌پور:

حامی بانوان نخبه قرآنی در استان فارس وجود ندارد

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ یك بانوی نخبه قرآنی استان فارس با بیان اینكه این بانوان و همچنین اساتید قرآنی حمایت نمی‌شوند، بر لزوم رفع این مشكل تأكید كرد.

زهرا حسین‌پور، نفر دوم قرائت تحقیق بانوان در چهل و یكمین دوره مسابقات قرآن اوقاف فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه سطح مسابقات امسال مانند سال گذشته خوب بود، گفت:‌ متسابقان امسال هم چهره‌های نام‌آشنایی بودند كه هر ساله در این مسابقات شركت كرده و حتی به مرحله كشوری راه پیدا می‌كنند.

جلسه ثابت هفتگی برای رفع اشكال تلاوت‌های بانوان در فارس وجود ندارد
وی افزود: در عین حال ما به خاطر كمبود جلسات قرآنی بانوان به‌صورت عمومی در استان و شیراز خیلی مشكل داریم زیرا یك جلسه عمومی ویژه بانوان كه هر هفته یا دو هفته‌ای یك بار در یك مكان مشخص برگزار شده و تلاوت‌های بانوان انجام شده و اشكالات آنان رفع شود، در شیراز و فارس وجود ندارد.
حسین‌پور ادامه داد: افراد بسیاری از بانوان به من تماس می‌گیرند و از من می‌خواهند كه برای آن‌ها كلاس برگزار كنم و این مسئله تبدیل به برگزاری كلاس خصوصی می‌شود در صورتی كه ما می‌توانیم یك مكان عمومی انتخاب كرده و هر هفته متقاضیان را گردهم آورده و برای آن‌ها كلاس‌های رفع اشكال برگزار كنیم.

اساتید قرآنی بانوان حمایت نمی‌شوند
وی با تأكید بر اینكه حامی بانوان نخبه قرآنی در استان فارس وجود ندارد، گفت: متأسفانه اساتید قرآنی بانوان حمایت نمی‌شوند به عنوان مثال ما اساتید خوبی مانند خانم‌ها گنبدی و فیروززاده را داریم كه هر كدام در سطح خود بسیار فوق‌العاده هستند اما از ظرفیت آنان برای برپایی كلاس‌های عمومی قرآن در طول سال استفاده نمی‌شود.

هیچ حمایتی از مرضیه فیروززاده نمی‌شود
این نخبه قرآنی فارس ادامه داد: به عنوان مثال خانم فیروززاده كه یك قاری مطرح كشوری مطرح هستند، مورد غفلت واقع شده است و هیچ سازمان و نهادی از ظرفیت ایشان استفاده نمی‌كند در صورتی كه من اگر به این درجه رسیدم به دلیل شاگردی و مصاحبتی است كه با ایشان داشتم.
وی تأكید كرد: اكنون خانم مرضیه فیروززاده در آموزش و پرورش مشغول به فعالیت است و تمام دانش‌آموزانی كه هر ساله از استان فارس در مسابقات كشوری قرآن حائز رتبه‌های برگزیده می‌شوند، همگی شاگرد ایشان هستند، اما چه كسی از ظرفیت ایشان استفاده می‌كند؟

حمایت از بانوان قرآنی تنها به تهیه مكان برای برپایی جلسات باز نمی‌گردد
حسین‌پور در ادامه با تصریح اینكه حمایت از بانوان قرآنی تنها به تخصیص یك مكان برای برپایی جلسات قرآنی باز نمی‌گردد، گفت: حمایت دیگری كه باید از بانوان و اساتید قرآنی در این زمینه شود بحث حمایت‌های مالی است؛ زیرا این افراد باید از وقت خانه و همسرداری و فرزندداری خود بزنند و وقت بگذارند.
انتهای پیام

captcha