راه‌اندازی اولین مراکز استانی حفظ قرآن در بسیج/ تأکید بر گفتمان‌سازی
کد خبر: 3730461
تاریخ انتشار : ۲۶ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۵
ذوالفقاری خبر داد:

راه‌اندازی اولین مراکز استانی حفظ قرآن در بسیج/ تأکید بر گفتمان‌سازی

گروه فعالیت‌های قرآنی ــ مسئول دارالقرآن بسیج کشور با اشاره به راه‌اندازی دو مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم در استان کهگیلویه و بویراحمد، گفت: تلاش خواهیم کرد در چنین مراکزی گفتمان سازی و جریان سازی قرآنی را شاهد باشیم.

محمد ذوالفقاریمحمد ذوالفقاری، مسئول دارالقرآن بسیج مستضعفین کشور، در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا، با اشاره به اینکه بر اساس سیاستگذاری‌های بسیج که بر محوریت منویات مقام معظم رهبری طراحی شده است، گفت: در بحث قرآنی نیز طراحی برنامه‌هایی برای تحقق منویات معظم‌له به خصوص در زمینه تربیت حافظان قرآن کریم است.
وی با اشاره به اینکه در بحث حفظ قرآن کریم بر حفظ مفاهیم محور تأکید خواهیم داشت، افزود: یکی از ملزوماتی که می‌تواند چنین گفتمانی را ایجاد کند این است که زیرساخت‌های لازم در راه حفظ قرآن کریم فراهم شود. در همین رابطه اقداماتی صورت گرفته است که جزئیات این اقدامات در آینده تشریح می‌شود.
ذوالفقاری تصریح کرد: یکی از فعالیت‌هایی که در راه تحقق آن گام برمی‌داریم فراهم کردن زیرساخت‌ها در سطح استان‌، حوزه و پایگاه‌ها هست که این نیاز در آنها بیشتر به چشم می‌خورد. بخشی از این زیرساخت‌ها از طریق حلقه‌های قرآنی صالحین در سطح نواحی ایجاد می‌شود. همچنین بخش دیگری از این زیرساخت‌ها راه‌اندازی مدارس حفظ قرآن کریم در استان‌های مختلف کشور است.
مسئول دارالقرآن بسیج مستضعفین کشور در ادامه اظهار کرد: در همین راستا‌ طی روزهای گذشته دو مدرسه حفظ قرآن کریم در شهرستان بهمئی یکی از شهرستان‌های استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور مسئولان محلی افتتاح شد. این دو مرکز تخصصی حفظ قرآن کریم به صورت مجزا ویژه بانوان و آقایان است.
وی با ابراز امیدواری نسبت به فراهم شدن بخشی از زیرساخت‌ها برای تربیت حفاظ قرآن کریم از طریق راه‌اندازی این مراکز، گفت: این مراکز که به همت مرکز تعلیم و تربیت و نیز دارالقرآن بسیج استان راه‌اندازی شد به عنوان پایگاه‌های گفتمان‌ساز و جریان ساز فعالیت خواهد داشت.
ذوالفقاری با تأکید بر اینکه در این بخش نگاه نمونه و الگوسازی داریم، به دلایل راه‌اندازی این مراکز در یکی از شهرهای کمتر برخوردار کشور، افزود: اینکه ما چنین مراکزی را در شهرهای با امکانات بیشتر راه‌اندازی کنیم، هنر چندانی به خرج نداده‌ایم. باید تلاش کنیم تا زیرساخت‌های لازم برای چنین مناطقی بیشتر فراهم شود.
مسئول دارالقرآن بسیج مستضعفین کشور در بخش دیگری از صحبت‌های خود با اشاره به فعالیت بیش از 500 ناحیه بسیج در سراسر کشور، به نادیده گرفته شدن استان‌ها در بحث قرآنی و رها شدن آنها اشاره کرد و گفت: بر اساس یک برنامه تلاش خواهیم کرد تا در نواحی مختلف بسیج در سراسر کشور چنین مراکزی را راه‌اندازی کنیم. مراکز راه‌اندازی شده در استان کهگیلویه و بویراحمد جزء اولین مراکزی است که راه‌اندازی شده است.
وی با تأکید بر اینکه این مراکز هم اینک دارای فعالیت هستند، افزود: در این مراکز طرحی با عنوان «منهاج» در حال اجراست که شامل حفظ چهار جزء از قرآن کریم است و به صورت آزمایشی در این مراکز اجرا می‌شود.

انتهای پیام

captcha