مشكلات اقتصادی، صادرات قانونمند را با مشكل مواجه كرده است
کد خبر: 3727135
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
فروغان:

مشكلات اقتصادی، صادرات قانونمند را با مشكل مواجه كرده است

گروه سیاست و اقتصاد ـ عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس معتقد است در حال حاضر مشکلاتی در بخش اقتصاد کشور وجود دارد که صادرات قانون مند را با مشکل روبه‌رو کرده است.

مشكلات اقتصادی، صادرات قانونمند را با مشكل مواجه كرده است

به گزارش ایكنا از فارس، خسرو فروغان، عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس امروز، 11 تیرماه در کمیسیون تجارت، حمل و نقل، ترانزیت و کمرگ این اتاق که با حضور اعضای آن برگزار شد، با بیان اینکه در حال حاضر مشکلاتی در بخش اقتصاد کشور وجود دارد که صادرات قانون مند را با مشکل روبه‌رو کرده است، گفت: اختصاص کارگو برای صادرات استان فارس مهم و ضروری است و مربوط به دوران خاصی نیست لذا باید بخش دولتی و خصوصی با همکاری هم این نیاز بخش صادرات استان را مرتفع کنند.
وی با تصریح اینکه اتاق بازرگانی فارس تلاش‌های فراوانی برای برقراری کارگو برای صادرات استان کرده است، افزود: رایزنی‌هایی برای ایجاد دو هواپیمای کارگو در فرودگاه شیراز انجام شده است که امیدواریم با حمایت‌های بخش خصوصی و دولتی این مهم محقق شود.
فروغان اظهار كرد: تاکنون شرکت هواپیمایی ایران ایر استان همکاری‌هایی به صورت مقطعی برای ارسال بارهای صادراتی استان انجام داده است که تلاش‌های ما برای استقرار دائمی کارگو در فرودگاه شیراز است.
عضو هیئت رئیسه اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی فارس اضافه کرد: اختصاص کارگو به بخش صادرات استان فارس نیاز به‌همت مضاعف صادرکنندگان فارس برای تأمین بار دارد.
علیرضا یزدی، مدیر کل هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در استان فارس نیز گفت: اگر ایجاد کارگو در استان فارس به‌صورت برنامه‌ای و همراه با تعهد و ضوابط مشخص شده باشد ما در شرکت هوپیمایی ایران ایر آماده انجام این مهم هستیم.
وی افزود: در حال حاضر توافق اولیه‌ای برای ارسال بار صادرکنندگان فارس به‌صورت هفتگی تا 40 تن با پرواز تهران – دبی انجام شده که آمادگی داریم به‌صورت هفتگی بیش از 50 تن بار را به کشور قطر ارسال کنیم.
یزدی بیان کرد: ما امکانات فرودگاهی و پروازی استان فارس را برای اختصاص هواپیمای کارگو بررسی کردیم و ما در هواپیمایی ایران ایر این امکان را داریم که به‌صورت هفتگی بار صادراتی استان فارس را به کشور قطر و دبی ارسال کنیم.
وی همچنین اظهار كرد: سردخانه فرودگاه شیراز نیز که مدت‌ها قبل راه‌اندازی شده بود، فعال شده و در حال حاضر آمادگی دارد تا 70 تن بار فاسد شدنی را نگه‌داری کند.
وی ادامه داد: اگر برنامه مدون و برنامه‌ریزی شده از سوی بخش خصوصی استان به ایران ایر ارائه شود تلاش می‌کنیم قیمت قابل قبولی را به صادرکنندگان استان فارس ارائه کنیم.
سید رضا ساداتی، رئیس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان فارس هم گفت: با پیگیری‌های استاندار فارس بحث مهم ایجاد کارگو در استان فارس با جدیت دنبال شد که در صورت تحقق این مهم شاهد افزایش صادرات غیر نفتی استان فارس خواهیم بود.
سکینه سیاحی، مدیر عامل صندوق توسعه صادرات استان فارس نیز گفت: صادرکنندگان استان فارس سال‌هاست که متقاضی هواپیمای باری برای صادرات هستند که با توجه به پتانسیل صادرات ما ظرفیت ایجاد کارگو در استان فارس وجود دارد.
انتهای پیام

captcha