مؤسسات قرآنی در فارس مظلوم واقع شده‌اند/ ایجاد رقابت سالم
کد خبر: 3727016
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۳

مؤسسات قرآنی در فارس مظلوم واقع شده‌اند/ ایجاد رقابت سالم

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ مدیرعامل اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی فارس معتقد است كه متأسفانه در سطح شهر شیراز و این استان مؤسسات قرآنی مظلوم واقع شده‌اند و نگاه‌ها به فعالیت‌های قرآنی مردم‌نهاد نبوده است.

مؤسسات قرآنی در فارس مظلوم واقع شده‌اند/ ایجاد رقابت سالم میان مؤسسات

محمد حسین اسلامی، مدیرعامل اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان اینكه این اتحادیه یكسری برنامه‌ریزی‌ها را در دستور كار خود قرار داده است، گفت: مشكلی كه در سطح شهر شیراز و استان فارس وجود دارد این است كه مؤسسات قرآنی در آن مظلوم واقع شده‌اند و نگاه‌ها به فعالیت‌های قرآنی مردم‌نهاد نبوده و هر كسی كه مسئول بوده با این نگاه نیامده است.

وضعیت مؤسسات مطلوب نیست
وی با تأكید بر اینكه ما باید از لحاظ معنوی و مادی مؤسسات قرآنی را حمایت كنیم، زیرا موسسات قرآنی ما در وضعیت مطلوبی نیستند، گفت:‌ اخیراً بازدید خود را از مؤسسات آغاز كرده‌ام و مشاهده كردیم كه آن‌ها با هزاران مشكل مواجه هستند و این مشكلات را باید برطرف كنیم زیرا برطرف شدنی است و همه باید دست به دست هم دهیم و با برخی از نهادها و مجموعه‌های دولتی كه باید خدمتگذاری مردم را داشته باشند مثل شهرداری برای كمك به مؤسسات قرآنی تعامل برقرار كرده و مشكل جا و مكان برای این‌ها را حل كنیم.
اسلامی با یادآوری اینكه در این زمینه پیگیری‌های انجام شده و نتیجه‌بخش هم بوده است، گفت: برگزاری نشست‌های سالیانه برای مؤسسات قرآنی یكی از اولویت‌هایی است كه مدنظر ماست زیرا مؤسسات باید همدیگر را پیدا كرده و از نقاط قوت و ضعف همدیگر مطلع شده و بتوانند تجربیات خود را با یكدیگر تبادل كنند.

مؤسسات برای پیشرفت خود راهی جز رقابت سالم ندارند
مدیرعامل اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی فارس، ایجاد رقابت‌های سالم بین مؤسسات قرآنی را از دیگر اولویت‌ها و اهداف این اتحادیه عنوان كرد و گفت: ما باید 10 شاخص معرفی كنیم و یكی از شاخص‌ها این باشد كه ورودی و خروجی مؤسسات چیست و یا چقدر توانسته‌اند به لحاظ مالی و اقتصادی روی پای خود بایستند و چقدر مربی و متربی تربیت كنند چرا كه مؤسسات برای شكوفایی و رشد خود راهی جز رقابت سالم ندارند.

لزوم استفاده از نظرات كارشناسان حوزه و دانشگاه
وی با بیان اینكه استفاده از نظرات كارشناسان حوزه و دانشگاه از دیگر اولویت‌های ماست، گفت: ما تاكنون چنین چیزی نداشته‌ایم و باید برای پیشرفت كارهای خود و نتیجه‌بخشی آن‌ها به سراغ اساتید حوزه و دانشگاه رفته و از فكر و نظریات آن‌ها برای برون رفت مشكلات خود استفاده كنیم.

راه‌اندازی بانك اطلاعاتی مؤسسات قرآنی فارس
اسلامی همچنین از راه‌اندازی بانك اطلاعاتی مؤسسات قرآنی فارس خبر داد و افزود: شفاف‌سازی مسائل مالی از دیگر اولویت‌های ماست؛ من از ابتدای حضورم در این سمت اعلام كردم كه مرا در یك اتاق شیشه‌ای ببینید و هرچه باشم شما باید به من نگاه كنید و این خیلی مهم است كه بتوانیم اعتماد مؤسسات را به خودمان جلب كنیم.

در عرصه فعالیت‌های قرآنی تشكیلاتی عمل كنیم
وی با بیان اینكه اعلام حضور در مراسم‌های مختلف مذهبی و سیاسی هم مدنظر ماست و این باید یكی از خروجی‌های اتحادیه باشد، گفت: ما باید در عرصه فعالیت‌های قرآنی تشكیلاتی عمل كرده و برای اتحادیه و مؤسسات قرآنی كادرسازی كنیم و این برای دستیابی به افق‌های آینده بسیار مهم است.
مدیرعامل اتحادیه مدغم مؤسسات قرآنی فارس گفت: همچنین باید كاری كنیم كه پیوند قرآن و اهل بیت(ع) در سطح استان و موسسات بیشتر كنیم زیرا اكنون قرآن اكنون حاكم است اما توجه به اهل بیت(ع) مقداری ضعیف‌تر است و از آنجا كه مقام معظم رهبری شیراز را به عنوان سومین حرم اهل بیت(ع) معرفی كرده‌اند ما باید حتماً توجه بیشتری به اهل بیت(ع) داشته باشیم.

راه‌اندازی مجمع خیران قرآنی یك نیاز واقعی است
اسلامی در ادامه بر لزوم تشكیل هر چه سریع‌تر مجمع خیران قرآنی استان فارس تأكید كرد و گفت: فرقی نمی‌كند كه چه كسی این مجمع را راه‌اندازی می‌كند و این مجمع یك نیاز است چرا كه مردم باید پای كارهای قرآنی باشند و اگر ما بخواهیم مشكلات جامعه را برطرف كنیم راهی جز این نداریم كه مردم را به طرف قرآن بكشانیم و لازمه این كار هم راه‌اندازی مجمع خیران قرآنی است.
انتهای پیام

captcha