فعالیت‌های فرهنگی كودكان، تمرین زندگی برای آنان است/ لزوم هم‌افزایی نهادهای فرهنگی
کد خبر: 3722718
تاریخ انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۰

فعالیت‌های فرهنگی كودكان، تمرین زندگی برای آنان است/ لزوم هم‌افزایی نهادهای فرهنگی

گروه فرهنگی ـ مدیركل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان فارس اعتقاد دارد كه انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری كه در این كانون برای قشر مخاطب صورت می‌گیرد، تمرین زندگی برای آنان است.

فعالیت‌های فرهنگی كودكان، تمرین زندگی برای آنان است/ لزوم هم‌افزایی نهادهای فرهنگی

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از روابط عمومی اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس، زهرا افتخاری، مدیركل كانون پرورش فكری كودكان و نوجوانان فارس امروز، 23 خردادماه در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس با ارائه گزارشی از فعالیت‌های کانون و اشاره به موفقیت‌های استانی، ملی و بین‌المللی این مجموعه به تشریح فعالیت‌های ٣ پایگاه ثابت، سیار روستایی و پستی پرداخت و گفت: کانون دارای دو ماموریت خاص و عام است که در بخش مأموریت‌های خاص به عموم دانش‌آموزان خدمت‌رسانی می‌کند و به‌طور خاص نیز به پرورش استعدادهای اعضای ثابت، دارای انگیزه و نخبه می‌پردازد.
وی همچنین به جشنواره‌های بزرگ کانون از جمله قصه‌گویی و نمایش عروسکی اشاره کرد و افزود: در کنار فعالیت‌های کتاب محور، اعضا به انجام فعالیت‌های فرهنگی هنری و ادبی می‌پردازند که از میان همین اعضا هنرمندان شاخصی تربیت می‌شوند.
افتخاری همچنین با اشاره به مخاطبین کودک و نوجوان کانون گفت: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با اجرای ٤٢ نوع فعالیت مختلف فرهنگی، هنری و ادبی، با آموزش غیر مستقیم و بر اساس علاقه‌مندی اعضای کانون، علاوه بر ترویج فرهنگ مطالعه که اصلی‌ترین رسالت مجموعه است مهارت‌های مختلفی را به اعضا یاد می‌دهد که همین آموزش‌های غیر مستقیم و مهارت‌آموزی به انجام فعالیت‌های مختلف فرهنگی و هنری می‌انجامد تا تمرین زندگی باشد.
مدیر کل کانون فارس به تعامل‌های صورت گرفته بین کانون و فرهنگ و ارشاد اشاره کرد و همکاری در فعالیت‌های کتاب محور را از مهم‌ترین آن برشمرد و گفت: لازم است این هم‌افزایی و همکاری بیشتر از قبل باشد تا بتوان گام‌های بیشتر و مؤثرتری را در جهت پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان برداشت.
صابر سهرابی، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس هم در این دیدار گفت: فعالیت‌های کانون و فرهنگ و ارشاد از هم جدا نبوده و هر دو از اجزای مهم فرهنگ هستند و هماهنگی و مشترک بودن بسیاری از فعالیت‌ها می‌تواند به هم‌افزایی‌های خوبی منجر شود چون کانون فعالیت‌های تخصصی را برای کودکان و نوجوانان به‌عنوان مهم‌ترین نوع مخاطب بسیار ارزشمند و خوب به سرانجام می‌رساند.
وی با تأکید بر اینكه جذب حداکثری اعضا در کانون برای مجموعه فرهنگی ارشاد فارس مغتنم است، گفت: کانون ظرفیت بزرگی است که باید با هم‌افزایی‌های بیشتر به پیشبرد بهتر اهدافش کمک کرد و هیچ مانعی برای همکاری وجود ندارد.
سهرابی، آموزش صحیح کودکان و نوجوانان را مهم و تأثیرگذار دانست و گفت: در حوزه فرهنگ و هنر آنچه باعث تأثیر بیشتر و ماندگارتر می‌شود همکاری فی مابین است و با اشاره به حساسیت کانون در تولید محتوای مناسب، هر دو اداره‌کل را دارای یک هدف یعنی تعالی فرهنگ و هنر فارس دانست.
در پایان این دیدار در ارتباط با اختصاص فضایی مناسب به سالن اختصاصی سینمای کودک مطابق با چهارچوب سینمای حرفه‌ای بین دو مدیر کل فرهنگی استان تبادل نظر صورت گرفت و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی برای هر نوع همکاری در این رابطه قول مساعدت داد.
همچنین به پیشنهاد زهرا افتخاری، پیگیری راه‌اندازی مرکز تئاتر تخصصی کودک در یکی از مراکر فرهنگی ـ‌ هنری کانون شیراز با همکاری اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان در دستور کار قرار گرفت.
انتهای پیام

captcha