رضایت خداوند؛ دغدغه دوران خدمتم در ارشاد اسلامی
کد خبر: 3720342
تاریخ انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۱

رضایت خداوند؛ دغدغه دوران خدمتم در ارشاد اسلامی

گروه فرهنگی- سرابی با ابراز این مطلب که در دوران مسئولیتش در سمت مدیریت کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی از هیچ تلاشی دریغ نداشته است، ادامه داد: در راستای حسن انجام وظایف، ایجاد توسعه کمی و کیفی در حوزه‌های مختلف در چارچوب راهبردها و برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت فرهنگی کشور تنها به رضایت حضرت حق که مهم‌ترین معیار است، اندیشیدم.

سرابی// در حال تکمیل
به گزارش ایکنا از خراسان رضوی، سعید سرابی، مدیر کل سابق اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، در آیین تکریم تودیع و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی که روز گذشته، 13 خرداد ماه در سالن اصلی تئاتر شهر مشهد برگزار شد، با اشاره به آغاز فعالیتش در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی به عنوان مسئول دفتر مدیر کل این اداره، بیان کرد: در سال 1384، سید جواد جعفری، مدیر کل وقت اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، مسئولیت دفتر مدیر کل را به من دادند؛ تمام سابقه کاری و تجربه من در آن روز، مربوط به هفت سال کارشناسی معاونت آموزش مرکز تربیت مدرس قرآن بود.
وی با اشاره به هفت سال مسئولیت دفتر مدیر کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، ادامه داد: در این هفت سال، روزهایی پرکار و تلاشی را پشت سر گذاشتم به طوری که از آغاز ساعت کاری تا پایان آن به 19 ساعت می‌رسید؛ در این هفت سال بهترین اندوخته‌ها و تجربه‌های مدیریتی خود را از محضر مدیر کل وقت فراگرفتم که بعدها دستمایه توفیقاتم شد.
سرابی در رابطه با تصدی مسئولیت مدیریت دفتر تبلیغ و ترویج معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پس از بازنشستگی مدیر کل ارشاد خراسان رضوی در سال 1391، اضافه کرد: با تصدی این مسئولیت، در خدمت قرآن کریم، تجارب جدیدی در سطح ملی آموختم که پس از 10 روز به دعوت همکارانم و موافقت وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی، عهده‌دار مسئولیت مدیریت کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی شدم.
وی با اشاره به دوران مسئولیتش در مدیریت فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، اضافه کرد: هرچه برای اعتلای فرهنگ و هنر خراسان رضوی تلاش کردیم، بیشتر به عظمت آن پی می‌بردیم؛ این تلاش‌ها در سایه همدلی و همراهی مجموعه کارکنان اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی، از نیروهای خدماتی گرفته تا مدیران و معاونان، همت و همدلی جامعه بزرگ فرهنگ و هنر استان از جمله قاریان قرآن، فعالان فرهنگی مساجد، مؤسسه‌ها و تشکل‌های فرهنگی، اصحاب رسانه و ... محقق شد.
مدیر کل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی همچنین از همدلی و همراهی جامعه فرهنگی و هنری، انجمن‌ها و تشکل‌های فرهنگی، هنری و سینمایی و پیکشسوتان فرهنگ و هنر تقدیر کرد.
سرابی با ابراز این مطلب که در دوران مسئولیتش در سمت مدیریت کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی از هیچ تلاشی دریغ نداشته است، ادامه داد: در راستای حسن انجام وظایف، ایجاد توسعه کمی و کیفی در حوزه‌های مختلف در چارچوب راهبردها و برنامه‌های کوتاه‌مدت و بلندمدت فرهنگی کشور تنها به رضایت حضرت حق که مهم‌ترین معیار است، اندیشیدم اما امروز، 19 سال و 9 ماه خدمت صادقانه در جوار بارگاه رضوی و پنج سال و 10 روز تصدی مسئولیت در اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی پس از خاطرات متنوع و فراز و فرودهایش به پایان رسید.
وی با اشاره به درخواست انتقالش از سمت مدیریت اداره فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در سال 1394، ابراز کرد: برهه‌ای پیش آمد که به سبب فشارهای مختلف احساس کردم، شانه‌هایم توان این مسئولیت را ندارد و به همین خاطر از وزیر وقت فرهنگ و ارشاد اسلامی در خواست انتقال کردم اما پس از بررسی‌هایی که انجام دادند، به صورت تلفنی تکلیف کردند که این مسئولیت را در مدیریت اداره خراسان رضوی ادامه دهم.
سرابی در همین راستا اضافه کرد: این تکلیف به ادامه مسئولیت برای من نشانه‌ای بود برای اینکه با عنایت امام رضا(ع) در انجام خدمت از هیچ تلاشی کم نگذارم؛ امروز نیز خدا را به خاطر خدمت‌گزاری به مردم بزرگ خطه خراسان رضوی شاکرم، به خود می‌بالم و با کمال آرامش و امید به روزهای بهتر از قبل، مسئولیت مدیریت کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی را به برادرم که فردی از جنس اندیشه و برخاسته از خانواده‌ای معزز، بزرگ و قرآنی است می‌سپارم.
انتهای پیام

 

 

captcha