دهمین نمایشگاه قرآن فارس در جوار آرامگاه خواجه راز برپا می‌شود + تشریح كامل برنامه‌ها
کد خبر: 3715063
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹

دهمین نمایشگاه قرآن فارس در جوار آرامگاه خواجه راز برپا می‌شود + تشریح كامل برنامه‌ها

گروه فعالیت‌های قرآنی ـ دهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان فارس با عنوان «عروةالوثقی» طی روز‌های ۵ تا ۱۰ خردادماه مصادف با ۱۰ تا ۱۵ رمضان در جوار آرامگاه حافظ برپا خواهد شد.

دهمین نمایشگاه قرآن فارس در جوار آرامگاه خواجه راز برپا می‌شود + تشریح كامل برنامه‌ها

مهدی احمدی، رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، با بیان ینكه دهمین نمایشگاه قرآن و عترت استان فارس با عنوان «عروةالوثقی» در ایام ماه مبارك رمضان برپا خواهد شد، گفت: این نمایشگاه طی روزهای 5 تا 10 خردادماه در جوار آرامگاه حافظ برپا خواهد شد.

برپایی نمایشگاه قرآن در 16 شهرستان فارس
وی با تصریح اینكه نمایشگاه قرآن و عترت علاوه بر شیراز در 15 شهرستان استان فارس نیز در ایام ماه مبارك رمضان برپا خواهد شد، گفت: تاكنون برپایی این نمایشگاه در 10 شهرستان استهبان، اقلید، رستم، شیراز، فیروزآباد، ممسنی، نی‌ریز، خرم‌بید، ارسنجان و مرودشت قطعی شده است و قطعاً 6 شهرستان دیگر نیز به این تعداد اضافه خواهند شد.
احمدی، زمان بازدید از نمایشگاه «عروةالوثقی» را همه روزه از ساعت 17 تا 21 اعلام كرد و گفت: در این نمایشگاه آخرین دستاوردهای قرآنی دستگاه‌های اجرایی و مؤسسات قرآنی، ناشران و گروه‌های هنرمندان به نمایش گذاشته می‌شود.

تاكنون 75 غرفه برای نمایشگاه در نظر گرفته شده است
رئیس گروه قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس با بیان اینكه تاكنون 75 غرفه برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده است، گفت: تا این لحظه دستگاه‌های اجرایی مانند اداره‌كل زندان‌های فارس، جهاد دانشگاهی، تبلیغات اسلامی، شهرداری، دانشگاه آزاد اسلامی جهت حضور در این نمایشگاه اعلام آمادگی كرده‌اند.

ناشران و مؤسسات قرآنی جهت حضور در این نمایشگاه دعوتند
وی همچنین از حضور 15 مؤسسه تا این لحظه در نمایشگاه «عروةالوثقی» خبر داد و گفت:‌ مؤسسات قرآنی و ناشران و كتابفروشی‌هایی كه در زمینه قرآن و عترت فعالیت می‌كنند و می‌خواهند در این نمایشگاه غرفه داشته باشند، می‌توانند به دفتر معاونت قرآن و عترت اداره‌كل فرهنگ و ارشاد فارس واقع در بلوار ایثار مراجعه كنند.

اجرای روزانه مشاعره قرآنی و نمایش‌های مذهبی
احمدی با تصریح اینكه در درون این نمایشگاه علاوه بر ارائه دستاوردهای قرآنی، برنامه‌های جانبی متعددی نیز برپا خواهد شد، برپایی سه نشست علمی‌با موضوع قران و عترت، مشاعره قرآنی هر روز به مدت نیم ساعت، اجرای یك نمایش مذهبی با موضوع قرآن و عترت به‌صورت روزانه را از جمله این برنامه‌ها اعلام كرد.

یك هزار جلد قرآن كریم نو با قرآن‌های فرسوده تعویض می‌شود
رئیس گروه قرآن و عترت ارشاد فارس اظهار كرد:‌ یكی از كارهای مهمی كه در این نمایشگاه انجام می‌دهیم طرح تعویض قرآن‌های كریم قدیمی و فرسوده با قرآن‌های نو است كه در این راستا یك هزار جلد قرآن كریم تعویض خواهد شد و علاوه بر این‌ها كار صحافی قرآن كریم و كتب ادعیه را نیز در این نمایشگاه انجام خواهیم ادد.

تجلیل از 5 نفر از خادمان قرآن كریم شیراز
وی در پایان گفت: در روز آخر نمایشگاه و همزمان با مراسم اختتامیه نمایشگاه، از 5 نفر از خادمان قرآن كریم شیراز تجلیل خواهیم كرد ضمن اینكه در شهرستان‌های استان نیز از 10 نفر خادم قرآن تجلیل به عمل می‌آید.
انتهای پیام

captcha