برپايی تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های شیراز به خروج آمریكا از برجام
کد خبر: 3713311
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۶

برپايی تجمع اعتراض‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های شیراز به خروج آمریكا از برجام

گروه سیاست و اقتصاد- جمعی از دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های سطح شیراز در اعتراض به خروج ترامپ، رئیس جمهور آمریکا از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) در مقابل دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه این شهر تجمع كردند.

به گزارش ایكنا از فارس، به نقل از بسیج دانشجویی فارس، در پی خروج ترامپ، رئیس جمهور آمریكا از برنامه جامع اقدام مشترك(برجام) جمعی از دانشجویان انقلابی دانشگاه‌های سطح شیراز در اعتراض به این اقدام در مقابل دفتر نمایندگی وزارت امور خارجه در استان فارس تجمع كردند.
قرائت بیانیه، طرح دیدگاه‌های دانشجویی، شعار علیه کارشکنی‌های دولت ایالات متحده و همچنین مطالبه از دولت برای اتخاذ تدبیر مناسب در مقابل این اقدام خارج از عرف سیاسی ترامپ بخشی از این تجمع دانشجویی بود.
نماینده دانشجویان معترض به اقدام خارج از عرف سیاسی ترامپ در سخنانی ضمن واکاوی پیشینه کارشکنی‌های آمریکا، بر ضرورت اقدام هوشمندانه در مقابل این اقدامات تاکید کرد.
وی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبی مبنی بر تأکید بر بی اعتمادی به آمریکا، خواستار دقت دولتمردان در پیگیری امورات سیاست خارجه شد.
این دانشجوی جوان همچنین با اشاره به استمرار دشمنی دشمن، اعتماد به دولت‌های اروپایی را نیز بازی از قبل شکست خورده عنوان کرد.
بنا بر این گزارش، دو روز پیش، ترامپ، رییس‌جمهور آمریکا بعد از سخنان خود در کاخ سفید و طرح ادعاهای واهی علیه ایران و بیان این موضوع که آمریکا از برجام خارج می‌شود، فرمان اجرایی خروج از برجام را امضا کرد.
به اعتقاد این فعالان جوان، دولتمردان باید موضعی فعال در قبال عمل به تعهدات از سوی مذاکره ‌کنندگان در برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) اتخاذ کنند.
این فعالان دانشجویی همچنین نسبت به آغاز دور دوم مذاکرات که با عنوان برجام موشکی از آن یاد می‌شود نیز پیش‌تر به مسئولان مربوطه هشدار داده‌اند.
انتهای پیام

captcha