برنامه‌های رمضانیه بوشهر/ از طرح نوای ملکوت تا اعزام قاریان ترتیل‌خوان
کد خبر: 3712702
تاریخ انتشار : ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰

برنامه‌های رمضانیه بوشهر/ از طرح نوای ملکوت تا اعزام قاریان ترتیل‌خوان

برنامه‌های رمضانیه بوشهر/ از طرح نوای ملکوت تا اعزام قاریان ترتیل‌خوان کانون خبرنگاران نبأ ــ نشست هماهنگی با مسئولان کمیته‌های ستاد استانی هفتمین دوره طرح ترتیل‌خوانی «نوای ملکوت» با حضور مسئولان استانی و متولیان امور قرآنی بوشهر در دفتر استانداری برگزار و طی آن ویژه‌برنامه‌های رمضانیه اطلاع‌رسانی شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر، 18 اردیبهشت‌ماه در نشست هماهنگی با مسئولان کمیته‌های ستاد استانی هفتمین دوره طرح ترتیل‌خوانی «نوای ملکوت» که در دفتر استاندار بوشهر برگزار شد، با بیان اینکه برپایی مجالس قرآن و عترت از مقدس‌ترين اجتماعات است، اظهار کرد: استان بوشهر در عرصه قرآنی دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی است و شاهد برگزاری برنامه‌های متنوعی در استان هستیم.

وی با تقدیر از برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برای برنامه‌های قرآنی ماه مبارک رمضان، بیان کرد: ماه مبارک رمضان یکی از بهترین فرصت‌ها برای خودسازی است و به سبب فضایی که ایجاد می‌کند یکی از بهترین ماه‌هایی است که انسان می‌تواند از معارف آن استفاده کند.

استاندار بوشهر با بیان اینکه ماه رمضان فرصت اتصال انسان با قرآن و معبود خود است، اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم فرهنگ قرآنی را در جامعه ترویج دهیم از این رو این ماه بهترین فرصت برای انجام این کار است. 

وی با تأکید بر لزوم استفاده از فیوضات ماه مبارک رمضان برای ذخیره توشه آخرت، گفت: اقامه نماز و عمل به دستورات قرآن از واجباتی است که با یکدیگر گره خوردند و تفکیک‌ناپذیر هستند، از این رو هر اندازه که در توان باشد برای برگزاری مطلوب برنامه‌های قرآنی و ترویج فرهنگ دینی تلاش خواهیم کرد.

گراوند اضافه کرد: برای برطرف شدن مشکل فیبر نوری حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر به‌منظور پخش زنده مراسم طرح ترتیل‌خوانی «نوای ملکوت» در ماه مبارک رمضان کمک و همکاری لازم را خواهیم داشت و با همکاری شرکت مخابرات استان بوشهر این مشکل مرتفع می‌شود.

سیدحبیب‌الله حسینی، مسئول دارالقرآن بسیج سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر نیز در این جلسه، گفت: شش کارشناس قرآنی با حساسیت خاص در مراسم طرح ترتیل‌خوانی «نوای ملکوت» ویژه ماه مبارک رمضان، قاریان را بر اساس دستورالعمل و آئین‌نامه شورای عالی قرآنی برای جلسات ترتیل‌خوانی استان‌ها انتخاب می‌کنند.

اعزام قاریان ترتیل‌خوانی بوشهری به استان‌ها در ماه بهار قرآن

مسئول دارالقرآن بسیج سپاه امام صادق (ع) استان بوشهر از اعزام قاریان ترتیل‌خوانی بوشهری به استان‌های کهگیلویه و بویراحمد، فارس، قم و تهران خبر داد و اظهار کرد: قاریان، حافظان و پژوهشگران بوشهری در سطح کشور از رتبه و جایگاه ویژه‌ای در امور قرآنی برخوردار هستند.

برپایی نمایشگاه کتاب‌های معارفی و قرآنی در 5 نقطه استان بوشهر

همچنین در این جلسه عبدالرضا عالی‌پور، معاون قرآن و عترت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر از برپایی نمایشگاه و نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای قرآنی در پنج نقطه استان خبرداد و گفت: نمایشگاه کتاب‌های معارفی و قرآنی به همراه نرم‌افزارهای چندرسانه‌ای قرآنی در شهرستان‌های بوشهر، دشتستان و گناوه، جزیره خارگ و پایگاه ششم شکاری شهید خلبان «سیدعلیرضا یاسینی» در ماه مبارک رمضان امسال برگزار می‌شود.

سردار سرتیپ پاسدار علی رزمجو، رئیس ستاد استانی هفتمین دوره طرح ترتیل‌خوانی «نوای ملکوت» نیز در این آئین، گفت: برنامه نوای ملکوت به‌صورت شش سال متوالی در ماه مبارک رمضان در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر برگزار شده است و الحمدلله با تلاش‌های صورت گرفته این محفل یکی از بهترین محفل‌های قرآنی شناخته می‌شود؛ برنامه‌ریزی‌های مدونی برای برگزاری درخور شأن این استان و مردم آن شده و قرار است همچون سال‌های گذشته این برنامه از سیمای مرکز بوشهر و برخی شبکه‌های سراسری به‌صوت زنده پخش شود.

فرمانده سپاه امام صادق(ع) استان بوشهر اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان، 45 ساعت برنامه زنده رادیویی و تلویزیونی طرح ترتیل‌خوانی «نوای ملکوت» از صدا و سیمای مرکز بوشهر پخش می‌شود.

تفسیر روزانه یک جزء قرآن توسط مفسر مرکز عالی تفسیر قم

در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین سیدعلی‌پناه محمودی‌نیا، معاون فرهنگی، پژوهشی و آموزشی اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر گفت: تلاش‌های بسیاری توسط شورای هماهنگی و گسترش فعاليت‌های قرآنی استان بوشهر و دیگر دستگاه‌ها با محوریت سپاه امام صادق(ع) برای برگزاری مطلوب برنامه ترتیل‌خوانی ماه مبارک رمضان انجام شده است و اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان بوشهر هم با هماهنگی و مشارکت مرکز عالی تفسیر قم از کارشناسان دینی برای ایام ماه مبارک رمضان جهت تفسیر روزانه یک جزء قرآن کریم در برنامه نوای ملکوت دعوت کرده است.

وی افزود: در ایام ماه مبارک رمضان از ظرفیت ائمه جمعه در شهرستان‌ها برای تفسیر قرآن در محافل قرآنی استفاده خواهیم کرد و نیز از طرف سازمان دارالقرآن‌الکریم سازمان تبلیغات اسلامی هم برنامه‌ریزی‌هایی جهت برگزاری مسابقات قرآنی در مساجد و تشکل‌های دینی جامعه هدف انجام شده است.

نصرالله شفیعی، مسئول شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان بوشهر نیز در این جلسه از برگزاری مراسم گرامیداشت سالروز ارتحال امام خمینی(ره) و قیام ۱۵ خرداد خبر داد و گفت: این برنامه در حسینیه عاشقان ثارالله بوشهر پس از اتمام مراسم ترتیل‌خوانی، ساعت 18 برگزار خواهد شد.

احمد اسمعیلی، رئیس اداره امور قرآنی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان بوشهر از دعوت قاری مصری برای تلاوت در برنامه ترتیل‌خوانی نوای ملکوت در ماه مبارک رمضان خبر داد و گفت: در روز 20 خردادماه مصادف با 25 ماه مبارک رمضان یکی از قاریان مصری که به استان دعوت شده است در برنامه نوای ملکوت به تلاوت قرآن کریم می‌پردازد.

یادآور می‌شود، در پایان این نشست از سوی ستاد استانی طرح ترتیل‌خوانی «نوای ملکوت» به عبدالکریم گراوند، استاندار بوشهر لوح تقدیر و تابلو فرش قرآنی اهدا شد.

خبرنگار: حامد فکوری

عکاس: سیدخلف هاشمی

captcha