عمر کوتاه مدرسه قرآن «حضرت ولی‌عصر(عج)»/ حمایت نکنیم، تعطیل می‌شود
کد خبر: 3706321
تاریخ انتشار : ۲۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۷
حجت‌الاسلام شاهسونی اظهار کرد:

عمر کوتاه مدرسه قرآن «حضرت ولی‌عصر(عج)»/ حمایت نکنیم، تعطیل می‌شود

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد ـ مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان گفت: مدرسه شبانه‌روزی حفظ و تفسیر تخصصی ولی‌عصر(عج) این مؤسسه در تهران پس از دو سال فعالیت به‌دلیل مشکل مکانی شاید برای سال تحفیظی 97-98 قرآن‌آموز پذیرش نکند و با شکست روبرو و تعطیل شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا شاهسونی، مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) در گفت‌وگو با ایکنا با اشاره به راه‌اندازی مدرسه حضرت ولی‌عصر(عج) مؤسسه بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) از سال 95 در تهران و مشکل مکانی که در حال حاضر با آن روبرو شده‌ است، گفت: در حال حاضر اکثر مؤسسات قرآنی که شعب متعدد چون بیت‌الاحزان دارند، به صورت خودگردان فعالیت می‌کنند و قرار بر این بوده که هزینه‌هایشان را خودشان تأمین کنند که از جمله آنها مدرسه شبانه‌روزی تهران است.
وی ادامه داد: این مدرسه حدود دو سال پیش راه‌اندازی شد و خروجی‌های خوبی نیز داشته است اما به دو علت یکی به دلیل مکانی که در اختیار این مدرسه شبانه‌روزی قرار گرفته است و متعلق به مسجد جابری میدان شهدا است و به خاطر اعلام نیاز خود مسجد به این مکان لذا دیگر نمی‌تواند در اختیار مؤسسه قرار گیرد و از سوی دیگر به‌دلیل فضای محدود دیگر جوابگوی نیاز قرآن‌آموزان مدرسه شبانه‌روزی نیست.
شاهسونی عنوان کرد: هزینه‌های جاری نیز از دیگر مشکلات این مدرسه است و با توجه به اینکه مدارس‌ شبانه‌روزی نسبت به مدارس روزانه هزینه‌های زیادی را متحمل می‌شود و در مقابل نیز خروجی‌های خوبی را دارد ولی در حال حاضر به دلیل پرداخت هزینه‌ها و حقوق اساتید با مشکل مواجه شده‌ایم و اگر نتوانیم مشکل مکان و هزینه‌ها را سامان دهیم، مجبور می‌شویم این مدرسه را که امیدی برایبخش آقایان است را تعطیل کنیم.
وی با تأکید بر اینکه عمده فعالیت مدرسه شبانه‌روزی بیت‌الاحزان در بخش آقایان است که در کشور تقریبا فعالیت‌های قرآنی حالت نیمه تعطیل دارد، بیان کرد: این مدرسه شبانه روزی حفظ تخصصی قرآن در تهران با شکست روبرو می‌شود و تعطیل می‌شود.
شاهسونی عنوان کرد: مسئولان قرآنی به‌ویژه از سوی سازمان اوقاف و امور خیریه و معاونت قرآن و عترت ارشاد مساعدت‌هایی داشته‌اند اما نسبت به حجم فعالیت و هزینه‌‌هایی که انجام می‌شود جوابگوی هزینه‌های ما نیست و مخصوصاً در بحث مکان رایزنی‌های زیادی را با خیران و اوقاف انجام دادیم تا بتوانیم مکان را تأمین کنیم اما تاکنون جوابی دریافت نکرده‌ایم.
وی با اشاره به پذیرش بانوان در سال اول در این مدرسه و تعطیلی این پذیرش طی سال گذشته به دلیل مشکل تأمین مکان، اظهار کرد: این نیز به دلیل مشکل تأمین مکان و فضا بوده است که به این امر انجامید.
شاهسونی در پاسخ به این سؤال که آیا این مشکل تنها دست به گریبان مدرسه تخصصی حفظ قرآن تهران است، بیان کرد: فعالیت مدارس تخصصی در خراسان رضوی، فارس در مکان تقریباً خوب و مطلوبی انجام می‌شود اما در تهران این امر بیشتر نمود کرد و همچنین در خوزستان نیز تاحدودی با مشکل مکان روبرو هستیم اما تهران شدت این مشکل بیشتر است.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا قول مساعدی در این زمینه دریافت کرده‌اید یا خیر؟ بیان کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه قول مساعد برای پیگیری این امر داده است اما هنوز جوابی درستی دریافت نکرده‌ایم.
مدیر مؤسسه قرآنی بیت‌الاحزان حضرت زهرا(س) تأکید کرد: سال تحفیظی بیت‌الاحزان تا تیرماه ادامه دارد و در صورتی که مکان برای تهران مشخص نباشد نمی‌توانیم قرآن‌آموز پذیرش کنیم و این امر باید نهایتاً تا چند هفته آینده مشخص شود چون اردیبهشت‌ماه بازه زمانی ثبت نام مدرسه شبانه‌روزی مؤسسه است که در صورتی که مکان مشخص نباشد نمی‌توان در تهران این ثبت نام را انجام دهیم.
شاهسونی تصریح کرد: اما فعالیت شعب روزانه بیت‌الاحزان در تهران کماکان باقی است همچنین در شهرری مکانی توسط خیری در اختیار این مدرسه قرار گرفته و قابل ذکر است که فعالیت این مدرسه در مسجد جابری نیز فراهم است و در رودهن نیز شعبه‌ای داریم که خدا رو شکر، فعال است.

سمیرا باباجهد انصاری
انتهای پیام

captcha