گرامیداشت روز بسیج هنرمندان در فارس/ هنرمندان بسیجی، گفتمان تقویت مكتب اهل بیت(ع) را دنبال كنند
کد خبر: 3704731
تاریخ انتشار : ۲۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷

گرامیداشت روز بسیج هنرمندان در فارس/ هنرمندان بسیجی، گفتمان تقویت مكتب اهل بیت(ع) را دنبال كنند

گروه فرهنگی ـ همزمان با فرا رسیدن سالروز تشكیل بسیج هنرمندان و روز هنر انقلاب اسلامی، مراسم بزرگداشتی برگزار شد كه در آن شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس نیز معرفی و تجلیل شد.

به گزارش ایكنا از فارس، همزمان با فرا رسیدن سالروز تشكیل بسیج هنرمندان و روز هنر انقلاب اسلامی و شهادت شهید آوینی، مراسم بزرگداشتی شب گذشته، 20 فروردین‌‌ماه در تالار آزادی شیراز برگزار شد.
نیما زارع، رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس در این مراسم با یادآوری این نكته كه تعریف امام راحل از بسیج و بسیج مستضعفین روشن است، گفت: هر جا كه حرف از استضعاف و استكبار باشد، یعنی ما هستیم پس بی‌تفاوتی نسبت به وقایع عالم هستی برای بسیجیان بی‌معناست.

هنرمندان بسیجی، گفتمان تقویت مكتب اهل بیت(ع) را دنبال كنند
وی با اشاره به وظایف بسیجیان در این دوره و اشتیاق خیل عظیم جوانان بسیجی برای دفاع از حریم‌های اهل بیت(ع) در خارج از مرزها گفت: هنرمندان بسیجی ما نیاز نیست كه حتماً برای دفاع از حریم اهل بیت(ع) و اسلام به سوریه بروند و با تكفیری‌ها بجنگند، بلكه آنان می‌توانند با یك اثر هنر، گفتمان مقاومت و همچنین گفتمان لزوم تداوم راه و مكتب اهل بیت(ع) را تثبیت و تقویت كنند.

سریال پایتخت به خوبی توانست پیام مدافعان حرم را انتقال دهد
زارع به مثالی در این زمینه اشاره كرد و گفت: به عنوان مثال سریال پایتخت 5 كه دو قسمت آخر آن به اوضاع سوریه پرداخت و كار بزرگ مدافعان حرم را نشان داد، یك اثر هنری فاخری بود كه توانست به خوبی این پیام را به مخاطبان خود منتقل كند مدافعان ما برای دفاع به سوریه رفتند و جنگیدند و شهید شدند.

هر هنرمند متعهدی باید نسبت به اندازه خود ادای دین داشته باشد
رئیس سازمان بسیج هنرمندان فارس با تأكید بر اینكه هر هنرمند متعهد و بسیجی باید به اندازه و نسبت به هنر خود دین خود را به انقلاب اسلامی ادا كند، گفت: لگدپراكنی سعودی‌ها، گزافه‌گویی‌های آمریكا، حرف‌های گزافه و غلط اسرائیلی‌ها در آینده نه چندان دور درباره ایران اسلامی بیشتر خواهد شد اما ما نباید وظیفه خود را از یاد ببریم.
وی با تأكید بر اینكه وظیفه حفظ و صیانت از آرمان‌ها، گفتمان امام و شهدا یكی از وظایفی است كه باید بسیجیان و به ویژه هنرمندان متعهد و بسیجی بدان توجه ویژه داشته باشند، گفت: با توجه به هجمه‌های سنگین فرهنگی دشمنان ما نیاز به هوشیاری، بصیرت و اقدام به موقع هنرمندان بسیجی و متعهد داریم.
محمد كرم‌الهی، رئیس حوزه هنری فارس نیز در این مراسم گفت: امروز، روز بسیار مهم و بزرگی برای اهالی فرهنگ و هنر انقلاب و بسیجیان هنرمند است كه به نام روز بسیج هنرمندان و همچنین روز هنر انقلاب اسلامی نامگذاری شده است.
وی، بسیج را شجره طیبه‌ای توصیف كرد كه بر شاخسار بلندای آن نام بلند حقیقت عشق، ایمان و ایثار نقش بسته است و این طوبای سربلند همواره در دنیا یاری‌گر مستضعفان و افراد ستمدیده بوده و هست.

هنرمندان بسیجی در پی ادای تكلیف باشند نه وظیفه
دبیر ستاد بزرگداشت هفته هنر انقلاب اسلامی فارس از هنرمندان بسیج خواست تا در كلیت و مسیری كه به سمت هدف پیش می‌روند، حضور انقلابی و پررنگی داشته باشند و در پی ادای تكلیف باشند نه وظیفه.
وی همچنین یاد شهیدان هنرمندان را گرامی داشت و گفت: هنرمند شهید دو اتفاق برایش می‌افتد و دو بار زیبایی خلق می‌كند یكی با شهادت بزرگترین هنر را به منصه ظهور می‌رساند؛ اگر شهادت هنر مردان خداست و مردان خدای هنرمند هستند كه شهادت را نصیب خودشان می‌كنند.

معرفی شهید شاخص بسیج هنرمندان در سال 97
كرم‌الهی در ادامه با بیان اینكه شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس در سال 96، شهید فیروزی بود كه یاد آن را گرامی‌ می‌داریم و امروز شهید هاشم خوش‌اندام را به عنوان شهید شاخص بسیج هنرمندان فارس در سال 97 معرفی می‌كنیم.
رئیس حوزه هنری فارس از هنرمندان انقلابی و بسیجی خواست تا این شهدای شاخص را تنها در تابلوهایشان متوقف نكنند بلكه زیبایی و عمل صالح آنان را تكثیر كنند.
در ادامه این مراسم ضمن اجرای برنامه‌های هنری و فرهنگی توسط هنرمندان بسیج، كانون‌ها و انجمن‌های برتر بسیج هنرمندان فارس معرفی و تجلیل شدند.

اهدای تابلوی نقاشی پدر شهید خوش‌اندام به موزه دفاع مقدس فارس
همچنین پایان‌بخش این مراسم تجلیل از خانواده شهید فیروزی و شهید خوش‌اندام بود و در آن تابلویی كه پدر شهید هاشم خوش‌اندام كه خودش نیز از هنرمندان نقاش بوده است و تمثالی از امام خمینی(ره) بوده به رئیس بسیج هنرمندان فارس جهت جایگذاری در موزه دفاع مقدس فارس اهدا شد.
این تابلو یكی از تابلوهایی كه طبق اسناد تاریخی در راهپیمایی‌های سال 57 در دستان مردم شیراز برای حمایت از امام(ره) و انقلاب اسلامی قرار داشته است.

شناسایی آثار هنری شهید هاشم خوش‌اندام در دیوارهای شهر شیراز
طبق اعلام رئیس حوزه هنری فارس، برخی از آثار شهید هاشم خوش اندام كه یكی از شهدای هنرمند نقاش است، در منزل ایشان، برخی دیگر در مساجد و پایگاه‌های مقاومت بسیج و برخی دیگر بر دیوارهای شیراز كشیده شده‌اند كه بناست این اثرها شناسایی و معرفی شوند.
انتهای پیام

captcha