برپایی نمایشگاه عکس «پرچم من» در نگارخانه حوزه هنری همدان
کد خبر: 3704015
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۸

برپایی نمایشگاه عکس «پرچم من» در نگارخانه حوزه هنری همدان

گروه فرهنگی- نمایشگاهی از عکس های برگزیده مسابقه عکاسی «پرچم من» که با هدف به تصویر کشیدن حماسه حضور مردم در راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن ماه برگزار شده بود در نگارخانه حوزه هنری همدان برپا شده است.

برپایی نمایشگاه عکس «پرچم من» در نگارخانه حوزه هنری همدان

به گزارش ایکنا از همدان به نقل از روابط عمومی حوزه هنری استان همدان، با حضور جمعی از عکاسان پیشکسوت و جوان استان، نمایشگاهی از گزیده‌ی آثار راه یافته به مسابقه عکاسی «پرچم من» در نگارخانه حوزه هنری همدان به روی دیوار رفته است.
بسیج هنرمندان استان همدان و حوزه هنری استان با هدف به تصویر کشیدن حماسه حضور مردم در راهپیمایی پرشکوه 22 بهمن ماه و همچنین ایام دهه مبارکه فجر توسط هنرمندان عکاس اقدام به برگزاری مسابقه عکاسی «پرچم من» در سطح استان همدان در دو بخش بخش حرفه ای عکاسی با دوربین های حرفه ای و نیمه حرفه ای و موبایلی نمود که مراسم اختتامیه مسابقه و افتتاح نمایشگاه گزیده آثار راه‌یافته روز شنبه 18 فروردین ماه در محل نگارخانه حوزه هنری واقع در ابتدای خیابان شریعتی، روبروی بانک صادرات مرکزی، بن بست زرین برگزار شد.

انگیزه عکاسان، عامل پیشرفت سطح عکاسی در همدان
سعید کرمی، یکی از داوران این مسابقه، با اشاره به فعالیت‌های خوب حوزه هنری و بسیج هنرمندان در زمینه هنر عکاسی در استان گفت: این فعالیت‌ها به همت عکاسان استان رشد پیدا کرده زیرا هرچه عکاسان بیشتر راغب باشند، این نهادها هم بیشتر راغب می‌شوند برای فعالیت کردن و اگر این دو بال همزمان حرکت کنند، فضای هنری همدان خصوصا عکاسی، در سطح کشور رشد پیدا میکند.
وی افزود: این جشنواره‌ها غنیمت است و آن‌ها را دست کم نگیرید، من به همه افرادی که از من راهنمایی خواسته اند گفته‌ام همه جشنواره‌های همدان را شرکت کنید تا برای جشنواره‌های کشوری آماده شوید. بعضی‌ها می‌گویند فلان جشنواره در سطح من نیست، اما تا پله اول را نروید، به پله آخر نمی‌رسید و انگیزه‌ای هم برای برگزار کنندگان شود تا سال آینده آن را کشوری برگزار کنند، خیلی از جشنواره‌هایی که در حال حاضر در کشور و در دنیا برگزار می‌شود، از شهری کوچک شروع شده و آرام آرام رشد پیدا کرده و تکامل یافته است و این تکامل هم سبب تکامل فضای عکاسی همدان خواهد شد.


کمبود مسابقات عکاسی در استان همدان احساس می‌شود
عبدالرحمان رافتی، یکی دیگر از داوران این جشنواره نیز گفت: جای مسابقات عکاسی در استان خالی است و با وجود کوتاه بودن زمان ارسال اثر به این جشنواره باز شاهد ارسال آثار خوبی به جشنواره بودیم و این مسابقات هستند که می‌توانند شور و اشتیاق برای عکاسی ایجاد کنند و باعث رشد عکاسی شوند.

اسامی راهیافتگان در هردو بخش مسابقه به ترتیب حروف الفبا عبارتند از حمیدرضا امیری متین، عادل باخدا، معصومه برزگر جهانی، پوریا پاکیزه، ‌محمدرضا دهقانی خندان، محمد رستمی، رضا زنگنه، بهاره سیفی، نازنین زهرا شایگان، حمید عزیزی خانقاهی، عبدا... قهری، حسن میرزایی، محمد حسن مومنی، محمد امین نجفی، و مژگان ورمزیار.

گفتنی است، این نمایشگاه به مناسبت هفته هنر انقلاب اسلامی، تا روز پنج شنبه 23 فروردین از ساعت 8:30 تا 13 و 16 الی 18 در محل نگارخانه حوزه هنری واقع در ابتدای خیابان شریعتی، روبروی بانک صادرات مرکزی، بن بست زرین برپاست. گفتنی است نمایشگاه در روز پنج‌شنبه فقط در نوبت صبح برپا خواهد بود.

انتهای پیام

captcha