آیات بهار در موزه قرآن آستان قدس رضوی کتابت شد
کد خبر: 3702236
تاریخ انتشار : ۰۸ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۶

آیات بهار در موزه قرآن آستان قدس رضوی کتابت شد

کانون خبرنگاران نبأ ــ هم‌زمان با فرا رسیدن فصل بهار و ایام نوروز کتابت آیات زندگی، فرازهایی از نهج‌البلاغه و زیارت جامعه کبیره در موزه قرآن حرم مطهر رضوی برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران ایکنا، نبأ، این برنامه به همت سازمان کتابخانه‌ها، موزه و مرکز استاد آستان قدس رضوی، مشارکت و همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی در موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری حرم مطهر رضوی در حال برگزاری است.
علی سوزنچی، معاون امور موزه‌های آستان قدس رضوی با بیان اینکه این برنامه از پنجم فروردین آغاز و تا 9 فروردین‌ماه ادامه خواهد داشت، گفت: در این کارگاه کتابت که از ساعت 9 تا 12 فعال است، اعضا و مدرسان انجمن خوشنویسان مشهد و مکتب رضوان حضور دارند و آیات قرآن را با خط ثلث، نسخ و نستعلیق به نگارش در می‌آورند.
وی ضمن اشاره به استقبال بازیدکنندگان موزه قرآن و هدایای مقام معظم رهبری از این کارگاه، گفت: اجرای این برنامه زمینه‌ای را ایجاد کرد تا زائران در کنار بهره معنوی از این برنامه آیات کتابت شده توسط خوشنویسان را به‌عنوان سوغات متبرک از حرم مطهر رضوی با خود داشته باشند.
سوزنچی ادامه داد: کارگاه‌های کتابت آیات قرآن در فضاهای مختلف حرم مطهر رضوی برگزار شده است، اما اجرای این برنامه در کنار قرآن‌های نفیس و منسوب به دستخط ائمه اطهار(ع) بسیار ارزشی و تأثیرگذار است.
وی اظهار کرد: باتوجه به استقبال بازدیدکنندگان امیدواریم با همکاری مؤسسه آفرینش‌های هنری بتوانیم دفعات متعدد به برگزاری کارگاه کتابت در فضای موزه حرم مطهر رضوی اقدام کنیم.
مهناز امیریان
انتهای پیام

captcha