آزمون‌های تخصصی حفظ هیچ‌گاه ردیف بودجه ندارد/ رفتارهای تبعیض‌آمیز همواره گریبانگیر سازمان دارالقرآن است
کد خبر: 3699091
تاریخ انتشار : ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۳

آزمون‌های تخصصی حفظ هیچ‌گاه ردیف بودجه ندارد/ رفتارهای تبعیض‌آمیز همواره گریبانگیر سازمان دارالقرآن است

مدیر امور مؤسسات قرآنی و استان‌های سازمان دارالقرآن با اشاره به رفتارهای تبعیض‌آمیز مسؤولان با سازمان دارالقرآن، گفت: دبیرخانه آزمون‌های تخصصی حفظ 12 سال در سازمان دارالقرآن مستقر است اما متأسفانه هیچ سالی ردیف بودجه نداشته است.

به گزارش ایکنا؛ فارس نوشت: حسین بهبودی مدیر امور مؤسسات قرآنی و استان‌های سازمان دارالقرآن با اشاره به اعتبارات این سازمان اظهار داشت: بودجه‌های سازمان دارالقرآن هر سال نسبت به سایر دستگاه‌ها با کاهش مواجه است و این روند موجب بروز مشکلاتی در برنامه‌ریزی فعالیت‌های ما ایجاد کرده است.

وی با انتقاد از عدم تخصیص اعتبار به آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک به حافظان قرآن کریم، افزود: 12 سال است که دبیرخانه این آزمون‌ها در سازمان دارالقرآن مستقر است اما متأسفانه هیچ سالی آزمون‌های ارزیابی و اعطای مدرک تخصصی به حافظان قرآن ردیف بودجه نداشته و در لایحه بودجه سال آینده نیز همچنان این روند تکرار شده است.

بهبودی با بیان اینکه بسیاری از فعالیت‌هایی که پس از برنامه‌های دارالقرآن طراحی شدند از ردیف بودجه بهره‌مند هستند، گفت: آزمون‌های اعطای مدرک به قاریان که توسط شورای عالی قرآن برگزار می‌شود، ردیف بودجه دارد که جای خرسندی است، اما بهتر بود مسؤولان برای بودجه آزمون‌های تخصصی حفظ هم تدابیری می‌اندیشیدند.

وی با اشاره به مهجوریت سازمان دارالقرآن، خاطر نشان کرد: سازمان دارالقرآن به دلیل برخی امور که مورد تأئید برخی افراد نیست، طرد شده است. ما فکر نمی‌کردیم در فضای قرآنی باید اینگونه عمل کرد اما متاسفانه شاهد هستیم برخی رفتارها نادرست و تبعیض آمیز است که موجب دلسردی برخی از فعالان قرآنی هم شده است.

بهبودی با بیان اینکه کل اعتبارات امسال سازمان دارالقرآن حدود 6 میلیارد تومان است، گفت: سازمان دارالقرآن زیر نظر مقام معظم رهبری است و خط سیاسی ما نیز بنا بر دفتر رهبر معظم انقلاب است. اما برخی در رأس کار با شیطنت‌ها به دنبال این بودند که سازمان از بین برود و فعالیت نکند و برای رسیدن به اهداف خود نیز اقداماتی انجام می‌دهند.

وی با اشاره به اینکه شورای عالی قرآن صداوسیما فعالیت و اهدافش مشخص است و چندین سال بعد از سازمان دارالقرآن فعالیت خود را آغاز کرد اما اعتبارات آن چند برابر دارالقرآن است، تصریح کرد: سازمان دارالقرآن از اول انقلاب به شکلی دیگر فعالیت می‌کرد و بیش از 15 سال است که با این شیوه در حال برنامه‌ریزی است اما برخی فکر می کنند که این سازمان، نهادی نوپاست.اعتبارات دارالقرآن بسیج چهار برابر اعتبارات ماست و با این روند دارالقرآن 100 نیرو را به 50 نفر کاهش داده که قطعا در برنامه‌ها تأثیر دارد.

مدیر امور مؤسسات قرآنی و استان‌های سازمان دارالقرآن با بیان اینکه به لطف قرآن کریم سازمان دارالقرآن نسبت به برخی شیطنت‌ها مصون مانده است اما همواره اقدامات تبعیض‌امیز گریبانگیر این سازمان است، گفت: یکی از دوستان در مجمع عمومی اتحادیه تشکل‌های قرآنی کشور گفته بود که دارالقرآن دو سال دیگر تمام شدنی است که امر نشان می‌دهد که این اقدامات برنامه‌ریزی شده است و برخی از هیچ کوششی برای به زمین زدن دارالقرآن که اعتباراتش در حد یک مؤسسه است، دریغ نکردند اما سازمان دارالقرآن با تلاش مضاعف و با وجود کاهش اعتبارات فعالیت می‌کند با پشتوانه قرآن و رهبر معظم انقلاب از حرکت در این عرصه خسته نمی‌شود.

انتهای پیام

captcha