برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن رزمندگان جهان اسلام/ توجه به امور قرآنی مناطق محروم
کد خبر: 3696317
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۲
در بیانیه هیئت داوران مسابقات قرآن بسیج مطرح شد؛

برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن رزمندگان جهان اسلام/ توجه به امور قرآنی مناطق محروم

گروه مسابقات ــ در بیانیه پایانی بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج آمده است که با توجه به ظرفیت بالای دارالقرآن بسیج، برپایی مسابقات بین‌المللی قرآن رزمندگان جهان اسلام در سنوات آتی دور از انتظار نیست.

1

به گزارش ایکنا؛ مراسم اختتامیه بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج صبح امروز ۱۲ اسفندماه به منظور تجلیل از نفرات برگزیده رشته‌های مختلف در سالن پنج آذر سازمان بسیج مستضعفین با حضور جمعی از مسئولان کشوری و لشگری برگزار شد. از جمله چهره‌های حاضر در این مراسم می‌توان به حضور سردار جعفری، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اشاره کرد.

در این مراسم متن بیانیه هیئت داوران این دوره از مسابقات قرائت شد که در ادامه می‌خوانید؛

«به نام خداوند بخشنده مهربان

وَنُنَزِّلُ مِنَ الْقُرْآنِ مَا هُوَ شِفَاءٌ وَرَحْمَةٌ لِلْمُؤْمِنِينَ
با حمد و ثنای الهی و درود بی‌پایان بر پیامبر اعظم خاتم پیامبران حضرت محمد مصطفی(صلی الله علیه و اله) و اهل بیت طیبین و طاهرین(سلام الله علیهم اجمعین) بالاخص صاحب الامر و الزمان(عجل الله) و تقدیم تحیات به روح ملکوتی حضرت امام روح الله(ره) و شهدای گرانقدر و آرزوی طول عمر با عزت برای رهبر انقلاب اسلامی آیت الله امام خامنه‌ای(مدظله) جای بسی افتخار است که در بیست و پنجمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم بسیج به عنوان هیات داوران توفیق خدمتگزاری را داشتیم و از آنجایی که در قضاوت، امکان اشکال وجود دارد، بنابر این از همه متسابقین طلب حلالیت می‌کنیم و ضمن تبریک به منتخبان لیست اسامی آنان به پیوست ایفاد می‌گردد.(اسامی برترین‌ها را اینجا ببینید.)
بر خود لازم می‌دانیم از تلاش‌های بی‌شائبه‌ی دست‌اندرکاران به ویژه عزیزان در معاونت تربیت و نیز دارالقرآن بسیج تقدیر و سپاس خود را اعلام داریم.
از آنجایی که در این دوره مسابقات قرآن، شاهد همدلی و وحدت بین اقوام و مذاهب مختلف ایران اسلامی بودیم، انتظار می‌رود بسیج قهرمان همواره طلایه‌دار فعالیت‌های وسیع فرهنگی در کشور باشد، بنابر این با بهره‌گیری از این مجال طرح چند مورد به عنوان پیشنهاد معروض می‌داریم بدان امید که مورد امعان نظر فرماندهان و مدیران ارشد ارجمند بسیج قرار گیرد.
1- برای تحقق منویات مقام معظم رهبری در تربیت 10 میلیون حافظ قرآن، کماکان تمامی مساعی خود را مصروف دارید، البته توجه به تربیت قرآنی نوجوانان و جوانان جامعه، الزامی است.
2- چون تلاوت و حفظ قرآن، امری عبادی است و با قصد قربت قرین است، لذا می‌طلبد تا قاریان و حافظان عزیز در ارتقای خلوص نیت و معنویت بیش از پیش تلاش نمایند.
3- برای تقویت و ارتقای بنیه‌ علمی و فنی شرکت کنندگان، کارگاه‌های آموزش تخصصی در طول سال در مناطق مختلف کشور برگزار گردد.
4- با توجه به ظرفیت بالای دارالقرآن بسیج، برگزاری مسابقات بین المللی رزمندگان جهان اسلام در سنوات آتی دور از انتظار نیست.
5- برنامه دقیق رسانه‌ای در راستای معرفی الگوهای قرآنی بسیجی به جوانان کشور در صدا و سیما، جرائد و شبکه‌های مجازی به عمل آید.

6- تشکیل شورای قرآنی با حضور فعالان قرآنی سازمان بسیج و نیز اساتید و فرهیختگان جامعه قرآنی غیر سازمانی برای تصمیم‌سازی و تصمیم‌گیری‌های کلان در کشور
7- توجه ویژه به بسیج روستایی و اقدام جدی در جهت ارتقای کمی و کیفی سطح قرآنی نوجوانان و جوانان روستایی بالاخص مناطق محروم
در پایان توفیق همگان برای خدمت به ساحت مقدس قرآن کریم و اهل بیت(علیهم السلام) را از درگاه احدیت مسئلت داریم.
هیئت داوران بیست و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم بسیج»

انتهای پیام

captcha