هنر؛ كاراترین ابزار ابلاغ پیام/ هزینه كردن برای نمایش‌های دینی جهت حفظ اسلام لازم است
کد خبر: 3694885
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۵:۱۲
جعفری مطرح كرد:

هنر؛ كاراترین ابزار ابلاغ پیام/ هزینه كردن برای نمایش‌های دینی جهت حفظ اسلام لازم است

گروه فرهنگی ـ معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس، ابزار هنر را كاراترین و مؤثرترین ابزار برای انتقال پیام دانست و تأكید كرد كه هزینه كردن برای نمایش‌های دینی برای حفظ اسلام و هویت انقلابی است.

حجت الاسلام سیدمحمد جعفری، معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس در حاشیه اكران نمایش چند رسانه‌ای «خاتون آب و آیینه» در گفت‌وگو با ایكنا از فارس، به تبیین نكاتی درباره این نمایش پرداخت و گفت: نخستین مسئله‌ای كه در این نمایش به خوبی به منصه ظهور رسیده است، بیان حقیقت است و این مسئله وظیفه همه مؤمنان و دست‌اندركاران فرهنگی جامعه است.
وی افزود: یكی از حقایقی كه قرن‌ها مورد كم توجهی تاریخ‌نگاران و رسانه‌ها قرار گرفته، همین قضیه زندگی حضرت زهرا(س) است كه تا زمان فعلی هم ما شاهد هستیم كه برخی به این قضیه ابهاماتی وارد می‌كنند.

بیان حقایق اسلام توسط هنر، یك امر پسندیده است
جعفری ادامه داد: یكی از مسائلی كه باید در جامعه به درستی تبیین شود، بیان حقیقت است پس انجام این‌گونه نمایش‌ها چون حقیقت را بیان كرده و مردم را با معارف حقه اسلام آشنا می‌كند، یك امر پسندیده است.
معاون فرهنگی نهاد نماینده ولی فقیه در استان فارس اظهار كرد: دومین نكته، انتقال حقایق اسلامی از طریق ابزار هنر است كه این وسیله هم كاراترین ابزار ابلاغ پیام و هم جذاب‌ترین و مؤثرترین است و حتماً باید از این روش برای بیان حقایق استفاده كنیم.

هیچ برنامه‌ای نمی‌تواند جایگزین هنر شود
وی گفت: سخنرانی و برنامه‌ها و محافلی كه به بركت انقلاب اسلامی روز به روز در جامعه ما گسترش پیدا می‌كند جای خود دارد اما هیچكدام نمی‌تواند جایگزین هنر باشد، پس هنر یك امر مسلم است كه باید همیشه به آن توجه داشته باشیم.
جعفری بیان كرد: نكته سوم این است كه صرفاً نباید به همین یكی دو موردی كه ما در بحث حضرت زهرا(س) و واقعه غدیر در نمایش‌های خاتون آب و آیینه و فصل شیدایی بسنده كنیم بلكه باید از ابزار هنر در همه زمینه‌ها از جمله مفاهیم اخلاقی، الهی و اسلامی هم استفاده كنیم.

مسئولان فرهنگی اجرای نمایش‌های مذهبی را در دستور كار قرار دهند
عضو شورای توسعه فرهنگ قرآنی استان فارس از همه دست‌اندركاران و مسئولان فرهنگی درخواست كرد تا از ابراز هنر در همه زمینه‌های الهی و اسلامی استفاده شود و مكرراً شاهد اجرای نمایش‌هایی با مضامین الهی و مورد نیاز جامعه در استان فارس باشیم.
وی با تأكید بر اینكه هزینه كردن برای این موارد برای حفظ اسلام و هویت انقلابی و اسلامی لازم است، گفت: مسئولان فرهنگی باید روی این مسئله حساسیت لازم را داشته باشند.
جعفری همچنین از تمام دست‌اندركاران این نمایش قدردانی كرد و گفت: از فرمانده سپاه فجر و همچنین بسیج هنرمندان و تمام هنرمندان و افرادی كه در ایجاد این نمایش و فراهم كردن بستر آن تلاش كردند، نهایت قدردانی را داریم.
انتهای پیام

captcha