برخی خجالت می‌کشند در کلاس قرآن ثبت‌نام کنند
کد خبر: 3694726
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۹
اسدیان:

برخی خجالت می‌کشند در کلاس قرآن ثبت‌نام کنند

گروه فعالیت‌های قرآنی-مدیر جامعةالقرآن خواهران ساوه گفت: در بعضی موارد کم رویی مانع از حضور در کلاس‌های روخوانی قرآن می‌شود، برخی اقشار جامعه مانند دانشجویان و معلمان خجالت می‌کشند در کنار هم کلاسی‌ها یا شاگردان خود در کلاس روخوانی قرآن حاضر شوند و معمولاً یا قید کلاس را می‌زنند با دنبال کلاس مجزا می‌روند.

فاطمه اسدیان، مدیر جامعة‌القرآن خواهران ساوه، در گفت‌وگو با ایکنا از استان مرکزی، با اشاره به وضعیت سواد قرآنی جامعه گفت: همه امکانات از جمله کلاس‌های آموزشی قرآن در سال‌های اخیر با رشد قابل توجهی روبرو بوده اما همچنان شاهد بی‌سوادی یا کم سوادی عموم جامعه در روخوانی و روانخوانی هستیم.
وی با اشاره به عمومی نشدن کلاس‌های روخوانی قرآن بین بزرگسالان گفت: کمبود وقت، مشکلات مالی و افزایش سن از جمله دلایلی است که اکثر بزرگسالان برای شرکت نکردن در کلاس‌های آموزشی قرآن دارند، البته در بعضی موارد هم کم رویی مانع از حضور در کلاس‌های روخوانی قرآن می‌شود، برخی اقشار جامعه مانند دانشجویان و معلمان علی‌رغم تحصیلات دانشگاهی، مشکل روخوانی و روانخوانی دارند اما خجالت می‌کشند در کنار هم کلاسی‌ها یا شاگردان خود در کلاس روخوانی قرآن حاضر شوند و معمولاً یا قید کلاس را می‌زنند با دنبال کلاس مجزا می‌روند.
اسدیان گفت: روش تدریس مناسب در افزایش سواد قرآنی مؤثر است البته برخی مراکز آموزش روخوانی رایگان برای سنین مختلف دارند اما معمولاً از مربی متخصص استفاده نمی‌کنند و همین موضوع به مشکلات دیگر دامن می‌زند.
مدیر جامعة‌القرآن خواهران ساوه افزود: اگر می‌خواهیم به اهداف جامعه اسلامی برسیم باید از مرحله روخوانی و روانخوانی عبور کنیم حتی برخی افرادی که دغدغه روخوانی قرآن دارند بعد از رفع مشکل، کار را رها می‌کنند در حالیکه هدف جامعه اسلامی تدبر و عمل به قرآن است./انتهای پیام

captcha