برگزاری آزمون کتبی جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم/ 370 مرکز میزبان دانشجویان
کد خبر: 3694460
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۱

برگزاری آزمون کتبی جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم/ 370 مرکز میزبان دانشجویان

گروه مسابقات ــ آزمون کتبی بخش معارفی و همچنین رشته‌های حفظ قرآن بخش شفاهی، امروز در مرحله دانشگاهی در 370 مرکز به صورت همزمان در سراسر کشور برگزار می‌‌شود.

دوشنبه////// برگزاری آزمون کتبی جشنواره قرآنی وزارت علوم / 370 مرکز میزبان دانشجویان

به گزارش ایکنا؛ آزمون کتبی سی و سومین دوره جشنواره قرآن و عترت دانشجویان وزارت علوم، از ساعت 10 صبح امروز هفتم اسفندماه به صورت همزمان در بیش از 130 مرکز دانشگاهی دولتی و 200 مرکز غیرانتفاعی در سراسر کشور برگزار می‌شود.
این آزمون در بخش معارفی در 9 رشته آشنایی با احادیث اهل بیت(ع)، آشنایی با مفاهیم نهج‌البلاغه، آشنایی با مفاهیم صحیفه سجادیه، آشنایی با ترجمه و تفسیر قرآن کریم، آشنایی با سیره معصومین(ع)، حفظ موضوعی قرآن، احکام، پرسمان معارفی و سبک زندگی ایرانی و اسلامی برگزار می‌شود. رشته سبک زندگی ایرانی و اسلامی امسال برای اولین بار به بخش معارفی این جشنواره اضافه شده است.
در این آزمون سوالات از سوی اداره پشتیبانی از فعالیت‌های دینی و قرآنی طراحی شده است. همچنین سوالات این مرحله به صورت گزینه‌ای و تشریحی است که در بخش گزینه‌ای 40 سوال و در بخش تشریحی نیز پنج سوال برای هر رشته طرح شده است.
در بخش گزینه‌ای به ازاء هر سه پاسخ نادرست یک پاسخ درست حذف می‌شود. اولویت در رتبه‌بندی متسابقان با توجه به سوالات گزینه‌ای است و در صورت امتیاز مساوی چند شرکت کننده در هر آزمون، سوالات تشریحی مورد تصحیح قرار خواهد گرفت تا رتبه هر کدام مشخص شود.
همچنین در این آزمون تعداد برگزیدگانی که به مراحل بعد معرفی می‌شوند براساس میزان دانشجویانی که هر دانشگاه دارد، مشخص می‌شود. دانشگاه‌های دارای 3000 دانشجو در هر رشته دو سهمیه، دانشجویان تا 8000 دانشجو دارای سه سهمیه در هر رشته و دانشگاه‌های بیش از 8000 دانشجوی نیز پنج نفر سهمیه در هر رشته خواهند داشت.
رشید جعفرپور، مدیرکل اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری‌ در گفت‌وگو با خبرنگار ایکنا در مورد آمادگی دانشگاه‌ها برای برگزاری این آزمون، گفت: بر اساس یک برنامه زمانی تعیین شده، قبل از آغاز فرآیند آزمون، سوالات در اختیار دانشگاه‌ها قرار گرفته است. همچنین کلید سوالات نیز در روزهای آتی در اختیار دانشگاه‌ها قرار می‌گیرد تا فرآیند تصحیح به خوبی انجام شود.
وی با اشاره به آمادگی تمامی مراکز دانشگاهی وابسته به وزارت علوم برای برگزاری این آزمون، افزود: آزمون بخش معارفی جشنواره قرآن و عترت وزارت علوم در سه مرحله دانشگاهی، منطقه‌ای و سراسری برگزار می‌شود. آزمون مرحله منطقه‌ای نیز اردیبهشت‌ماه در پنج دانشگاه کشور که به عنوان میزبان مرحله منطقه‌ای اعلام شده‌اند، برگزار می‌شود.
مدیرکل اداره فعالیت‌های دینی و قرآنی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری‌ همچنین تصریح کرد: با توجه به اینکه در آیین‌نامه جشنواره سی و سوم اعلام شده است که مسابقات رشته‌های مربوط به حفظ قرآن کریم در مرحله دانشگاهی به صورت کتبی برگزار شود، لذا امروز شاهد برگزاری آزمون کتبی در 13 رشته هستیم که 9 رشته بخش معارفی و چهار رشته نیز در بخش شفاهی و رشته حفظ قرآن کریم است که شامل رشته‌های حفظ پنج جزء، حفظ 10 جزء، حفظ 20 جزء و حفظ کل قرآن کریم است.

انتهای پیام

captcha