مشارکت مدیران در فعالیت‌های قرآنی از آفات اداری می‌کاهد
کد خبر: 3691049
تاریخ انتشار : ۲۳ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۵

مشارکت مدیران در فعالیت‌های قرآنی از آفات اداری می‌کاهد

گروه فعالیت‌های قرآنی: معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی گفت: قرآن به ما کمک می‌کند تا جایگاه خود را شناخته و از جایگاه خود بهره‌برداری اشتباه نکنیم و آفتی برای مدیریت ایجاد نکنیم. ممکن است حاکمیت شیطان گریبان برخی از حوزه‌های مدیریتی را بگیرد که اگر در طول خدمت صادقانه به قرآن روی آوریم، از آسیب‌ها مصون خواهیم شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، فتح الله حقیقی، معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی، امروز، 23 بهمن ماه در پنجمین جلسه مجمع خیرین قرآنی استان که با حضور رئیس سازمان دارالقرآن کشور، در استانداری مرکزی برگزار شد گفت: برای ما خدمت در حوزه قرآن عبادت است و در قالب فعالیت اداری تعریف نمی‌شود. انقلاب ما بر خلاف انقلاب‌های دیگر مبنای قرآنی دارد و برای بسط عدالت با انگیزه الهی و قرآنی تداوم دارد.
وی تصریح کرد: قرآن به ما کمک می‌کند تا جایگاه خود را شناخته و از جایگاه خود بهره‌برداری اشتباه نکنیم و آفتی برای مدیریت ایجاد نکنیم. ممکن است حاکمیت شیطان گریبان برخی از حوزه‌های مدیریتی را بگیرد و مشکلی ایجاد کند که اگر در طول خدمت صادقانه به قرآن روی آورده و از مبانی قرآن استفاده کنیم خود قرآن کمک می‌کند تا در این زمینه با آسیبی مواجه نباشیم.
معاون سیاسی امنیتی استاندار مرکزی ادامه داد: رهبری به پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی تأکید بسیار دارند. فعالیت قرآنی به جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی کمک می‌کند. یکی از روش‌های پیشگیری استفاده از مبانی قرآن به صورت کاربردی و نوین است خوشبختانه یکی از موضوعات و اولویت‌های استان، استفاده از قرآن برای پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی است.
حقیقی بیان کرد: از دارالقرآن الکریم استان می‌خواهیم با کمک دبیرخانه شورای مواد مخدر و مدیرکل اجتماعی با کمک گرفتن از قرآن، دو طرح جداگانه در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی بنویسند تا بودجه‌ای برای اجری آن اختصاص دهیم.
وی افزود: در پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و فاطمی(س) سال آینده، 10هزار نفر شرکت خواهند کرد یکی از برنامه‌های این جشنواره آموزش خانواده‌هاست، این طرح در 12 شهرستان استان اجرایی می‌شود.

حقیقی گفت: سعی کردیم امور قرآنی با رویکرد مردمی ترویج پیدا کند. امیدواریم با برگزاری پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) در استان به ترویج فرهنگ قرآن کمک کنیم. کمک به پنجمین جشنواره کار بزرگی است، دستگاه‌ها، بخش خصوصی و مجمع خیرین قرآنی استان برای اجرای هرچه بهتر جشنواره کمک خواهند کرد سازمان دارالقرآن کشور هم تلاش کند تا این جشنواره در تراز استان امام راحل برگزار شود.
معاون استاندار مرکزی به رئیس سازمان دارالقرآن الکریم کشور پیشنهاد داد: برای سال آینده جلسه‌ای به میزبانی سازمان دارالقرآن با حضور استاندار مرکزی و معاونین، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، معاون وزیر آموزش و پرورش، مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، مدیر شبکه قرآن و معارف، مدیر رادیو قرآن، معاون و نائب رئیس شورای توسعه فرهنگ قرآنی کشور، دارالقرآن بسیج و اوقاف تشکیل و ابعاد جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص)  بررسی شود تا به معنای واقعی جشنواره را برگزار کنیم. میزبانی مرحله کشوری مسابقات قرآن اوقاف، پنجمین جشنواره قرآنی گل‌های محمدی(ص) و کنگره 6200 شهید استان از برنامه‌های مهمی است که سال آینده برگزار می‌شود.

یادآور می‌شود، در پایان این جلسه احکام اعضای مجمع خیرین قرآنی استان اعطا و از خیرین قرآنی و مدیرن فعال حوزه قرآن تقدیر شد.

captcha