انتقاد قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس به بی‌توجهی برخی از مدیران/ حاضریم مساجد را تحت پوشش قرار دهیم
کد خبر: 3686430
تاریخ انتشار : ۰۹ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۵

انتقاد قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس به بی‌توجهی برخی از مدیران/ حاضریم مساجد را تحت پوشش قرار دهیم

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام سقاچی با بیان اینكه طبق ماده‌های 70 تا 72 آیین‌نامه هیئت دولت مدیران موظف به اقامه نماز و رسیدگی به امورات آن هستند، از كم‌توجهی و یا بی‌توجهی برخی از مدیران نسبت به این مسئله انتقاد كرد.

حجت‌الاسلام علی سقاچی، قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، با بیان اینكه مقام معظم رهبری فرمودند كه وظیفه مدیران این است كه خودشان را مسئول اقامه نماز بدانند، گفت: ماده 70 تا 72 آیین‌نامه هیئت دولت آمده است مدیران موظف هستند كه یك جای مناسبی برای اقامه نماز در ادارات فراهم كنند و موظف هستند كه 20 دقیقه برای نماز خود وقت بگذارند و خود قبل از دیگران واردن نمازخانه شوند كه متأسفانه ما شاهد هستیم برخی از مدیران نسبت به نماز كم توجه یا بی توجه هستند كه ما این گله را داریم.
وی با یادآوری منویات مقام معظم رهبری مبنی بر اینكه رؤسای دستگاه‌های اداری مسئول اقامه نماز آن دستگاه هم هستند، گفت: خداوند در قرآن كریم می‌فرماید نخستین وظیفه كسانی كه به آن‌ها مكتب دادیم، اقامه نماز و دومین آن احیای زكات و سومین و چهارمین وظیفه امر به معروف و نهی از منكر است.

نخستین وظیفه تمام مدیران، اقامه نماز است
سقاچی افزود: بقیه كارهایی كه مدیران انجام می‌دهند فرعیات است یعنی اصل همین مواردی است كه قرآن كریم آن‌ها را بیان فرموده است زیرا اگر بخواهیم جامعه‌ای سالم داشته باشیم كه در آن دزدی، اختلاس، رشوه، كم كاری و غیره نباشد، باید نماز نهادینه شود چون هر چه خیر و خوبی و صلاح و سعادتمندی در عالم وجود دارد در نماز است.

شاه بیت عدالت در نماز است
قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس با تأكید بر اینكه اگر به دنبال عدالت می‌گردیم باید بدانیم كه شاه بیت عدالت در نماز است، گفت: ما دنبال این هستیم كه كسی دست به اموالمان نزند و شاه بیت تجاوز نكردن به اموال مردم در نماز است زیرا فتوا داریم كه اگر همه لباس نمازگزار برای خودش باشد اما تنها یك دكمه لباسش غصبی باشد نماز باطل است بنابراین كسی كه مراقب است تا حتی یك دكمه پیراهنش غصبی نباشد،‌ دیگر به اموال دیگران تجاوز نمی‌كند.

نماز تمرین و نمادی برای ولایت‌مداری ماست
وی اظهار كرد: همچنین در نماز ما می‌گوییم با همراه با امام باشیم و كسی زودتر از امام جماعت نمی‌تواند ركوع و سجود كند و این به معنای آن است كه در زندگی هم نباید خط رهبری گم كنیم و در واقع نماز تمرین و نمادی برای ولایت‌مداری ماست كه بدانیم باید تابع ولی باشیم و هر كجا كه ولی ایستاد ما هم باید بایستیم و این است كه می‌گوییم نماز در رأس امور است.

برخی از مساجد ما جاذبه ندارند
سقاچی در بخش دیگری سخنان خود از رونق كم مساجد انتقاد كرد و گفت: اكنون نسبت به اقامه نماز در مساجد رونق آنچنانی نمی‌بینیم یعنی برخی از مساجد ما تمیز نیستند، برخی دیگر روحانی ندارند و خادمان بعضی دیگر هم پیر و فرتوت بوده و حوصله ندارند و به طور كلی برخی از مساجد ما جاذبه ندارند.

حاضریم مساجد را تحت پوشش ستاد اقامه نماز درآوریم
قائم مقام ستاد اقامه نماز فارس ادامه داد: اگر مسئولان رسیدگی به مساجد واقعاً نمی‌توانند مساجد داخل شهر را اداره كنند، ما به عنوان ستاد اقامه نماز حاضر هستیم مساجد را تحت پوشش این ستاد درآورده و برای رونق آن‌ها برنامه‌ریزی كاملی انجام دهیم.

captcha