برگزاری هشتمین جشنواره شعر فجر «قلم‌های بینا» در کاشمر
کد خبر: 3683780
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱

برگزاری هشتمین جشنواره شعر فجر «قلم‌های بینا» در کاشمر

گروه شهرستان‌ها: هشتمین جشنواره شعر فجر «قلم‌های بینا» با حضور شاعرانی از شهرستان‌های منطقه ترشیز در کاشمر برگزار می‌شود.

حمید عشقی، دبیر جشنواره شعر فجر شهرستان کاشمر، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی با بیان اینکه این جشنواره 17 بهمن‌ماه در محل سالن همایش شهید شهابیان برگزار خواهد شد، اظهار کرد: در هشتمین جشنواره شعر فجر «قلم‌های بینا» همه قالب‌های شعری پذیرفته می‌شود.
وی با بیان اینکه جشنواره در دو بخش موضوعی و آزاد برگزار می‌شود، عنوان کرد: شاعران می‌توانند اشعار خود را با موضوعات سبک زندگی و فلسفه انقلاب، آزادی و شهادت، پایداری و مقاومت، استکبارستیزی، عدالت‌خواهی و همنوع دوستی به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
عشقی، شناسایی و کشف استعدادها و افزایش توانمندی‌های ادبی در بین جوانان، ارائه راهکارهای مؤثر در وادی شعر و ادب معاصر برای تعمیم فرهنگ و ارزش‌های انقلاب اسلامی، پیوند عمیق میان مردم، شعر، ادب، ایجاد شور و نشاط فرهنگی، بهره‌مندی از تفکر شاعران متعهد که نشأت گرفته از تفکر عمیق اسلامی و منبعث از منابع درست دینی هستند و ترویج و تعمیق، حفظ و پاسداشت فرهنگ کهن و غنی ایرانیان را از جمله اهداف برگزاری هشتمین جشنواره شعر فجر«قلم‌های بینا» در کاشمر دانست.
وی با اشاره به سه بخش شرکت‌کنندگان این دوره، افزود: این جشنواره در بخش‌های بزرگسالان، موضوعی و دانش‌آموزی برگزار می‌شود که در هر بخش، سه برگزیده خواهیم داشت.
دبیر جشنواره شعر فجر شهرستان کاشمر، برگزاری کارگاه تخصصی شعر، نقد و بررسی آثار و اشعار شاعران برگزیده، برپایی نمایشگاه فرهنگی، کاریکاتور، عکس انقلاب، برگزاری نغمه‌های انقلابی و تقدیر از پیشکسوت شعر کاشمر را از جمله برنامه‌های اجرایی در حاشیه جشنواره دانست.
وی در ادامه به ضرورت توجه برگزاری جشنواره شعر فجر اشاره کرد و گفت: همواره یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری و مسئولان، فعالیت‌های فرهنگی بوده و شاید بتوان گفت که امروزه فرهنگ اصلی‌ترین موضوع بعد از اقتصاد مردم است.
عشقی با تأکید بر اینکه باید به دنبال ایجاد فرصت و استفاده از ظرفیت‌هایی همچون سرمایه‌های فرهنگی در موقعیت‌های زمانی مهم ملی در شهر کاشمر به عنوان مهد شعر و ادب خراسان بزرگ باشیم، دستاورد مهم این جشنواره را به وجود آمدن پایگاهی مطمئن به منظور دستیابی به فرآورده‌های فرهنگی و ملی در تولید فکر، ایده و کشف مضامین دانست.

وی اظهار کرد: برگزاری جشنواره‌ها و همایش‌های ادبی، ابزاری برای کشف استعدادها، آفرینش آثار و ارزیابی سطح کیفی شعر در جامعه ادبی به ویژه شاعران بسیجی و متعهد است.
عشقی با بیان اینکه با برنامه‌ریزی دقیق و هدفمند و با نگاه به برگزاری چنین برنامه‌هایی می‌توانیم زمینه را برای تحقق اهداف فوق مهیا کنیم، بیان کرد: جشنواره شعر فجر قلم‌های بینا، فرصت دوباره‌ای است تا تلاش متولیان را در کنار حضور پرشور شاعران بسیجی جوان و متعهد به تماشا بنشینیم.

captcha