تداوم طرح صدور شناسنامه شهدای فارس/ «به فیض شهادت نائل آمد» به جای «فوت شد»
کد خبر: 3677068
تاریخ انتشار : ۰۶ دی ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۶
مینایی‌فرد مطرح كرد:‌

تداوم طرح صدور شناسنامه شهدای فارس/ «به فیض شهادت نائل آمد» به جای «فوت شد»

گروه اجتماعی: مدیر مؤسسه سیره شهدای فارس از تداوم طرح صدور شناسنامه شهدای این استان با همكاری و همراهی بنیاد شهید و امور ایثارگران و ثبت احوال این استان خبر داد.

سردار مجتبی مینایی‌فرد، مدیر مؤسسه سیره شهدای استان فارس در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، از تداوم طرح صدور شناسنامه شهدای این استان خبر داد و گفت: بحمد الهی با مشاركت و همراهی مدیران بنیاد شهید و امور ایثارگران و ثبت احوال استان فارس، مابقی شناسنامه شهدای استان فارس تا چند ماه آینده صادر خواهد شد.
وی افزود: طی جلساتی مستمر با هماهنگی اینجانب به عنوان خادم شهدا، طرح مستندسازی اطلاعات فردی 15 هزار شهید استان فارس كه از چند سال پیش شروع شده بود و در سالروز گرامیداشت ثبت احوال این كار صدور شناسنامه شهدا كلید خورد و برگ زرین دیگری در راستای ارج نهادن و حفظ آثار شهدا در تاریخ فرهنگ و هنر و ایثارگری فارس رقم خورد.
مینایی‌فرد یادآور شد: تا قبل از این طرح، در شناسنامه‌های شهدا مهر «فوت شد» حك می‌شد اما با توجه به آیات قرآن كریم كه خداوند در آن تأكید فرموده‌اند كه شهدا را مرده مپندارید بلكه آنان زنده هستند، با ابتكار اداره ثبت احوال فارس و در راستای برگزاری كنگره سرداران و 15 هزار شهید استان فارس مهر «به فیض شهادت نائل آمد» در شناسنامه‌های شهدا حك می‌شود.
این یادگار دوران دفاع مقدس در پایان سخنان خود گفت: اسناد مربوط به شهدای عزیز هر كدام جزو ثروت‌های معنوی آیندگانی است كه به پدران خود و ایثارگری‌هایشان باید ببالند و افتخار كنند.

captcha