مسئولان باید راهگشای مشكلات خیران باشند/ لزوم داشتن نگاه واقع‌بینانه به مسائل اقتصادی
کد خبر: 3674023
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۲

مسئولان باید راهگشای مشكلات خیران باشند/ لزوم داشتن نگاه واقع‌بینانه به مسائل اقتصادی

گروه اجتماعی: استاندار فارس با بیان اینكه مسئولان باید پیشتاز رفع موانع پیش‌روی خیران باشند، گفت: مسئولان باید راهگشای مشکلات خیرین باشند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، به نقل از روابط عمومی معاونت استانداری و فرمانداری ویژه لارستان، اسماعیل تبادار، استاندار فارس در نشست با فعالان اقتصادی و خیرین شهرستان لارستان گفت: پیش از آنکه خیرین گلایه یا درخواستی داشته باشند، باید مسئولان پیشتاز رفع موانع پیش روی آن‌ها بوده و به عبارتی مسئولان باید راهگشای مشکلات خیرین باشند.
وی با تمجید از حس نوع‌دوستی مردم لارستان به جهت رفع نیازها به ویژه در زمینه تولید، اشتغال، کارآفرینی و رونق اقتصادی، گفت: نگاه مقام معظم رهبری و دولت در راستای بحث اشتغال بسیار ویژه است.
وی با تأکید بر نگاه واقع‌بینانه به مسائل اقتصادی، فراهم‌آوری تسهیلات لازم برای زمینه‌سازی کار و اشتغال را وظیفه تمام دستگاه‌ها دانست و افزود: زمینه سرمایه‌گذاری به دلیل وجود منابع فراوان در سطح لارستان بزرگ وجود دارد.
تبادار با تأکید بر اینکه باید با همکاری مسوولان زمینه توسعه فراگیرتر را در سطح شهرستان بزرگ لارستان فراهم ساخت، ادامه داد: از فرمانداران خواسته‌شده تا در زمان ارائه گزارش‌ها عملکرد خود را درزمینه ایجاد رونق اقتصادی و اشتغال را تشریح کنند که به‌طورقطع تمرکز بر این موضوع در عمل نه در شعار می‌تواند ثمربخش باشد.
استاندار فارس ضرورت امروز کشور را پرداختن به معاش مردم دانست و افزود: تنگناهای اقتصادی نباید برای مردم که توان و پشتیبان نظام هستند، وجود داشته باشد.
تبادار با بیان اینکه به فرمانداران تکلیف شده است که دستگاه‌های اجرایی ماهانه با جلسات مداوم با خیرین، مشکلات آن‌ها را با همکاری دستگاه‌ها برطرف شود، گفت: در گزارش‌ها ماهانه اگر نیاز به ورود استاندار است، اطلاع داده شود.
نماینده عالی دولت در استان فارس با تقدیر چندباره از فعالیت‌های خیرین در سطح لارستان، یادآور شد: همه لارستانی‌ها در استان پهناور فارس سرآمد خیرین هستند.
استاندار فارس با تأکید برانجام سرمایه‌گذاری‌های کلان در سطح لارستان، گفت: باید در کنار سرمایه‌گذاری‌های علمی، فرهنگی، آموزشی و مذهبی، سرمایه‌گذاری درزمینه تولید و اشتغال پایدار نیز انجام داد.
وی با ابراز خرسندی از انجام سرمایه‌گذاری‌های بزرگ در شهرستان لامرد درزمینه های آلومینیوم، فولاد و غیره، افزود: از مسئولان انتظار می‌رود با پیگیری‌ها در آینده نزدیک که موضوع منطقه ویژه اقتصادی لارستان به سرانجام می‌رسد، شاهد رونق اقتصادی در لارستان باشیم.
تبادار با بیان اینکه نیاز است تا برای ایجاد زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی لارستان بودجه کلانی اختصاص یابد، گفت: به عنوان هدیه‌ای به فعالین اقتصادی ۲ میلیارد تومان برای فراهم‌سازی زیرساخت‌های منطقه ویژه اقتصادی لارستان اختصاص می‌یابد و سعی می‌شود پیش از مصوب شدن این طرح، زیرساخت‌های آن از طریق کمک‌های دولتی، خصوصی و خیرین تأمین شود.
وی بیان کرد: انتظار می‌رود منطقه صنعتی و اقتصادی لارستان یکی از منطقه‌های برجسته منطقه جنوب کشور با توجه به نزدیکی به دریا، ارتباط با استان‌های هم‌جوار بوشهر و هرمزگان و غیره باشد.
استاندار فارس با تأکید بر اینکه باید جایگاه ویژه‌تری را برای فرودگاه بین‌المللی لارستان با توجه به ظرفیت‌های آن ترسیم کرد: انتظار می‌رود در آینده نزدیک راه شیراز به لارستان به بزرگراه تبدیل شود.
وی با تقدیر از شروع پروژه دوبانده کردن جاده لارستان به‌طرف بستک، گفت: انتظار است باهمت مسئولان ۶۵ کیلومتر باقی‌مانده در حوزه لارستان در دوبانده کردن این مسیر به سرانجام برسد.
تبادار در پایان سخنانش با اشاره به اختصاص سد خاکی زاهد محمود ۵۰۰ میلیون تومان، سد کلون جویم یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون تومان و سد خاکی شرفویه یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان اعتبار دارند، اضافه کرد: به نظر می رسد مدیرکل جهادکشاورزی فارس با همین بودجه اولیه کار را شروع کند تا در سال آینده بتوان بودجه ای را اختصاص داد.

captcha