برگزاری همایش پیروان ولایت در سبزوار
کد خبر: 3667238
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۶ - ۱۷:۵۸

برگزاری همایش پیروان ولایت در سبزوار

گروه شهرستان‌ها: همایش پیروان ولایت با حضور مسئولان و جمع زیادی از بسیجیان سبزوار در مصلای نماز جمعه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، همایش بزرگ پیروان ولایت همزمان با پنجم آذر سالروز تشکیل سازمان بسیج مستضعفین به فرمان حضرت امام خمینی(ره)، با حضور جمع زیادی از بسیجیان در سبزوار برگزار شد.
در ابتدای این مراسم، امین‌الله مظلوم، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سبزوار از حضور مردم در تشییع پیکر مهدی موحدنیا، ششمین شهید مدافع حرم دیار سربداران تشکر کرد و در ادامه همسر شهید مدافع حرم، با حضور در جایگاه ضمن تقدیر از حضور مردم در مراسم تشییع و شرکت در مراسم عزاداری آن شهید دلاور به قرائت وصیت‌نامه آن شهید پرداخت؛ شهید موحدنیا در بخشی از وصیت‌نامه خود نوشته بود: «نمی‌دانم لیاقت شهادت پیدا می‌کنم یا نه ولی تلاش می‌کنم تا به صف مدافعان حرم برسم».
همچنین در ادامه آیت‌الله یعقوبی، امام جمعه بجنورد با اظهار اینکه اولین شعار انقلاب اسلامی ایران نه شرقی، نه غربی، جمهوری اسلامی بود، با بیان اینکه برای ارزشمند شدن صفرهای یک مجموعه نیاز به قرار دادن یک عدد در کنار آنها است، ابراز کرد: امام راحل(ره) همان عددی است که در کنار ملت ایران که صفر بودند، قرار گرفت و به مردم ایران قدرت و عزت داد و حقیقت وجودی ما را آشکار کرد.
نماینده ولی فقیه در بجنورد با ابراز اینکه عزتی که امام خمینی(ره) به ما داد باعث شد تا خودباور و قدرتمند شویم، تصریح کرد: تکیه بر خدا باعث شد تا ایرانی که روزگاری قادر به تولید سیم خاردار نبود، بتواند موشک‌هایی با برد چند هزار کیلومتر تولید کند.
آیت‌الله یعقوبی با اشاره به حدیثی از امام جعفر صادق(ع)، اضافه کرد: خداوند برای مؤمن سه ویژگی عزت در دنیا، رستگاری و هیبت قرار داده است.
وی با اشاره به آیه 60 سوره انفال «وَأَعِدُّواْ لَهُم مَّا اسْتَطَعْتُم مِّن قُوَّةٍ وَمِن رِّبَاطِ الْخَيْلِ تُرْهِبُونَ؛ هر نیرویی در قدرت دارید، برای مقابله با آنها[دشمنان‌]، آماده سازید و (همچنین) اسبهای ورزیده(برای میدان نبرد)، تا به وسیله آن، دشمن خدا و دشمن خویش را بترسانید»، تصریح کرد: نیاز نیست برای ترساندن دشمن حتما وارد میدان جنگ شوید این هیبت شما برای ترس دشمن کافی است.
نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی با بیان اینکه با خرج کردن دلار نمی‌توان قدرت به دست آورد، اظهار کرد: دشمنان اسلام از مغز متفکری که انرژی هسته‌ای را در ایران تا 20 درصد افزایش داده می‌ترسند و موفقیت‌های ایران اسلامی را مانعی در راه رسیدن به اهداف خود می‌دانند.
آیت‌الله یعقوبی با تأکید بر اینکه دشمنان انقلاب اسلامی روی قدرت ایران در منطقه حساب ویژه باز کرده‌اند، گفت: در حال حاضر ایران محور قدرت جبهه مقاومت در منطقه شده است.
وی با بیان اینکه بسیج باید مظهر عزت، قدرت و هیبت باشد، اظهار کرد: فرهنگ بسیجی یعنی اینکه قدرت و عزت ایران اسلامی را به نمایش بگذارد.
آیت‌الله یعقوبی با بیان سخنانی از رهبر کبیر انقلاب اسلامی که فرمودند: «بسیج در کشور از الطاف جلیه الهی بود»، تصریح کرد: اگر قدرت بسیج و حضور در صحنه بسیجیان نبود، معلوم نبود در دوران دفاع مقدس چه اتفاقی برای کشور رخ می‌داد.
وی با تاکید بر اینکه بسیج در هشت سال دوران دفاع مقدس امتحان خودش را پس داد، افزود: گلزار شهدا نشان دهنده حضور ملتی آگاه بر محور ولایت در دفاع از اسلام و آرمان‌های انقلاب اسلامی است.
نماینده ولی فقیه در بجنورد با ابراز اینکه دشمن با ایجاد شبهه به دنبال سایش اعتقادی و کمرنگ کردن باورهای دینی در جامعه است، عنوان کرد: مراقب سلامت اخلاقی و استقامت اخلاقی باشیم.
captcha