روش‌های نوین تدریس آموزه‌های قرآنی در طرح «دانشجو معلم قرآن»
کد خبر: 3666214
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۶ - ۰۷:۵۳

روش‌های نوین تدریس آموزه‌های قرآنی در طرح «دانشجو معلم قرآن»

گروه فعاليت‌هاي قرآني: يكي از شرکت‌کنندگان در طرح «دانشجو معلم قرآن» گفت: روش‌های نوین تدریس آموزه‌های قرآنی در بستر دوره‌هایی چون طرح دانشجو معلم قرآن آموزش داده می‌شود؛ بنابراين با حضور در چنین دوره‌هایی از دانش دیگر معلمان و فعالان این عرصه آگاهی پیدا خواهیم کرد.

امیر کاکاوند شهروند قزوینی و از شرکت‌کنندگان در طرح دانشجو معلم قرآن در گفت‌وگو با خبرگزاري بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، با اشاره به روند برگزاری این طرح اظهار کرد: این طرح در یک سال گذشته برگزار شد و من به عنوان دانشجوی سال سوم دانشگاه شهید رجایی (فرهنگیان) و به عنوان مسئول کانون قرآن و عترت دانشگاه در این طرح شرکت کردم.
وی افزود: براي حضور در اين طرح از طریق جهاد دانشگاهی ثبت‌نام اولیه صورت گرفت و دوره مقدماتی برگزار شد که بعد از قبولی در آزمون، در دوره بعدی که در تهران برگزار شد حاضر شدیم.
کاکاوند ادامه داد: این دوره بسیار پربازده با حضور اساتیدی چون تک فلاح نویسنده کتاب روانشناسی قرآن و خاتمی نویسنده کتاب آموزش روخوانی و روانخوانی نور برگزار شد که بعد از قبولی در آزمون، مهلت یک ساله برای برگزاری کلاس داده شد.
این شهروند قزوینی با اعلام اینکه در نهايت ۲ نفر از شرکت‌کنندگان آقا از استان قزوین توانستند در دوره تکمیلی این طرح حاضر شوند، عنوان کرد: دوره تکمیلی بعد از یک سال در قم و مشهد برگزار شد که دروس و سرفصل‌های نو و تازه‌ای را برای ما آموزش دادند.
وی بیان کرد: ما به دنبال عمل به قرآن هستیم لذا آموزش تدبر در این دوره بسیار کارآمد بود و در پایان به شرکت‌کنندگانی که موفق ظاهر شدند مدرک مربی‌گری قرآن داده شد.
این شرکت‌کننده در طرح دانشجو معلم قرآن گفت: به طور معمول دوره‌های برگزار شده در کشور مقطعی است و بعد از دوره شرکت‌کنندگان رها می‌شوند اما در این دوره شاهد پیگیری مجدانه اساتید بر روند فعالیت دانشجوهای خود و تازه کردن دانسته‌های آنها هستیم که این یکی از نقاط قوت طرح دانشجو معلم قرآن است.
وی با اشاره به فعاليت‌هاي خود افزود: در حال حاضر به‌عنوان معلم در مدرسه و تعدادی از مساجد قزوین در حال آموزش قرآن به دانش‌آموزان و قرآن‌آموزان خود هستم.
این معلم قزوینی با اشاره به لزوم برگزاری چنین دوره‌هایی اعلام کرد: روش‌های نوین تدریس آموزه‌های قرآنی در بستر دوره‌هایی چون طرح دانشجو معلم قرآن آموزش داده می‌شود بنابراين با حضور در چنین دوره‌هایی از دانش دیگر معلمان و فعالان این عرصه آگاهی پیدا خواهیم کرد.
کاکاوند در پایان ضمن تقدیر از عوامل برگزاری دوره دانشجو معلم قرآن گفت: داشتن دغدغه قرآنی و فعالیت در این عرصه معنوی امری است که باید در همه ما وجود داشته باشد چرا که راه سعادت همه ما گام برداشتن در این مسیر است.

خبرنگار: رقیه ملاحسنی
captcha