انعطاف‌پذیری و نیروی انسانی متعهد؛ دو عامل موفقیت جهاد دانشگاهی
کد خبر: 3662170
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۶ - ۱۹:۲۰
نظامدوست تأکید کرد:

انعطاف‌پذیری و نیروی انسانی متعهد؛ دو عامل موفقیت جهاد دانشگاهی

گروه اجتماعی: رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی با اشاره به ویژگی‌های کار جهادی گفت: بهره‌مندی از نیروی انسانی متعهد به اخلاق اسلامی و انعطاف پذیری متناسب با شرایط جامعه دو عامل موفقیت این نهاد انقلابی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سید جعفر نظامدوست، رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی، امروز، 20 آبان، در مراسم سالگرد تأسیس این نهاد انقلابی گفت: جهاد دانشگاهی استان از سال 59 تاکنون در نامگذاری؛ مدرسه عالی علوم اراک، جهاد دانشگاهی دانشگاه تربیت معلم، جهاد دانشگاهی اراک و در نهایت جهاد دانشگاهی استان مرکزی و به لحاظ محتوای برنامه‌ها سیر تکاملی داشته است.
وی با اشاره به ویژگی‌های جهاد دانشگاهی گفت: نیروی انسانی جهاد دانشگاهی سرمایه اصلی و عامل توفیقات این نهاد است، این نیرو، پویا، متعهد به اخلاق اسلامی و مبتکر است.
نظامدوست ادامه داد: جهاد دانشگاهی امر غیر شفاف ندارد و از ابتدای تأسیس روی پای خود ایستاده و بر درآمدهای خود متکی بوده نه بودجه نفتی، این امر از نحوه تأسیس جهاد دانشگاهی  واحد استان تا امروز به خوبی مشهود است.
وی با تأکید بر اینکه بودجه تعریف شده‌ای برای جهاد دانشگاهی وجود ندارد افزود: هر اداره و سازمانی از ابتدای سال، فعالیت‌های خود را بر اساس بودجه دولتی مشخص، ترسیم  می‌کند اما جهاد دانشگاهی کار را با توکل به خدا آغاز و ایمان دارد که منابع مالی نیز به لطف خداوند تأمین خواهد شد.
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی گفت: امسال 2 میلیارد تومان از محل سفر ریاست جمهوری، به جهاد دانشگاهی استان مرکزی تخصیص یافت، این تخصیص که تا پایان سال یک میلیارد دیگر به آن اضافه خواهد شد بر اساس فعالیت‌های شاخص جهاد دانشگاهی استان بوده نه بودجه دولتی از پیش تعیین شده.
وی تأکید کرد: فعالیت‌های جهاد دانشگاهی مصداق ضرب المثل؛ از ما حرکت از خدا برکت است، ما به عنایت خداوند در کار جهادی ایمان داریم، امسال جهاد دانشگاهی بر خلاف بسیاری از ادارات دولتی فعالیت‌های عمرانی و سرمایه گذاری خوبی داشت همه این توفیقات از محل زحمات نیروهای جهادی تأمین شده است.
نظامدوست ادامه داد: ویژگی دیگر جهاد دانشگاهی انعطاف پذیری است، این نهاد از بدو انقلاب تا امروز توانسته خود را با شرایط و نیازهای کشور وفق دهد ما از کارهای فرهنگی در استان شروع کردیم تا پشتیبانی رزمندگان 8 سال جنگ تحمیلی  و امروز که در مباحث آموزشی، پژوهشی و فرهنگی نوین، صاحب نظر هستیم.
وی گفت: جهاد دانشگاهی یکی از رسالت‌های خود را ارتباط با صنایع می‌داند اما با وجود همه تلاش‌هایی که در این زمینه داشتیم متأسفانه به دلیل عدم رغبت مدیران صنایع، توفیقات خوبی حاصل نشده است و همچنان بحث ارتباط دانشگاه و صنعت در استان مرکزی لاینحل باقی مانده است متأسفانه صنایع استان مرکزی با دستگا‌ه‌های مختلف خارج از استان همکاری و پروژه های مشترک دارند اما به ظرفیت‌های بومی بها نمی‌دهند.
نظامدوست ادامه داد: در بحث نظام سلامت، کشور با کمبود پرستار مواجه بود، جهاد دانشگاهی در سراسر کشور با برگزاری دوره‌های کمک پرستاری این کمبود را جبران کرد در بحث ناباروری و ... نیز فعالیت‌های جهاد دانشگاهی جای تقدیر دارد.
وی تأکید کرد: ما با نیروی انسانی کم، خدمات متنوعی ارائه می‌دهیم، فعالیت‌های فرهنگی، آموزشی، پژوهشی و درمانی که هر کدام زیرشاخه‌های متنوعی دارند بیانگر این امر است هیچ ارگان دولتی تا این حد تنوع فعالیت ندارد و همین تنوع باعث شده جهاد دانشگاهی با نهادهای مختلف همکاری و مشارکت داشته باشد. 
رئیس جهاد دانشگاهی استان مرکزی ادامه داد: خودباوری و همدلی دو عامل موفقیت نیروهای جهاد دانشگاهی است ما ایمان داریم که خواستن توانسن است سال‌ها کار کردیم و مشقت کشیدیم و امروز شاهد ثمرات جهاد دانشگاهی در استان هستیم.
یادآور می‌شود: در این مراسم از مسعود شهرجردی به عنوان جهادگر نمونه کشور، اصغر واحدی به عنوان عضو نمونه، مصطفی جیریایی به عنوان کارشناس نمونه و اشرف سلیمانی به عنوان مدیر نمونه جهاد دانشگاهی استان مرکزی تجلیل شد.
captcha