نمایشگاه عکس عاشورایی در ملایر افتتاح می‌شود/ اجرای نمایش «کیست مرا یاری کند» در ملایر
کد خبر: 3660320
تاریخ انتشار : ۱۴ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۳

نمایشگاه عکس عاشورایی در ملایر افتتاح می‌شود/ اجرای نمایش «کیست مرا یاری کند» در ملایر

گروه فرهنگی: رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر عنوان کرد نمایشگاه عکس عاشورایی با محوریت مراسم‌های عزاداری شهرستان ملایر از روز دوشنبه، 15 آبان ماه به مدت یک هفته در محل نمایشگاه اداره ارشاد ملایر افتتاح می‌شود.

غلامرضا جمالی زاده، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ملایر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، اظهار کرد: با همکاری یکی از هیئات مذهبی شهرستان، اولین دوره مسابقه عکاسی عاشورایی در نهم و دهم محرم برگزار شد.
وی افزود: نمایشگاه عکس عاشورایی با محوریت مراسم‌های عزاداری شهرستان ملایر از روز دوشنبه، 15 آبان ماه به مدت یک هفته در محل نمایشگاه اداره ارشاد ملایر افتتاح می‌شود، گفتنی است این نمایشگاه شامل 40 قطعه عکس از 8 عکاس برگزیده مسابقه عکاسی عاشورایی است.
رئیس ارشاد ملایر اضافه کرد: همزمان با افتتاح نمایشگاه عکس عاشورایی، از 8 عکاس برگزیده مسابقات نیز تقدیر به عمل خواهد آمد، برنامه‌های دیگری نیز همزمان با اواخر ماه صفر در نظر گرفته شده است که از این میان می‌توان به اجرای تعزیه توسط یکی از گروه‌های هنری شهرستان اشاره کرد.
جمالی زاده با بیان اینکه تعزیه خوانی در مجتمع فرهنگی هنری اداره ارشاد ملایر اجرا خواهد شد ادامه داد: نمایش مذهبی «کیست مرا یاری کند» به نویسندگی، رضا باغبان نیز از هفته آینده در قالب 5 اجرا در سالن ارشاد ملایر بروی صحنه می‌رود.
وی گفت: در صورت استقبال از این نمایش در شهر‌های دیگر شهرستان نیز اجرا خواهد شد که این خود قدمی در انتقال پیام والای عاشورا و کربلا به همگان است.
جمالی زاده اشاره‌ای به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد داشت و عنوان کرد: در حال حاضر 72 کانون فرهنگی هنری در قالب 37 کانون روستایی و 35 کانون شهری در شهرستان ملایر فعال بوده که نیمی از آنها مجهز به کتابخانه هستند.
رئیس ارشاد ملایر با بیان اینکه در سال 94 تعداد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد ملایر 54 باب بوده که در سال 96 به 72 کانون ارتقاء یافته است ابراز کرد: از آنجا که اداره ارشاد شهرستان مراکز فعالی در روستا‌ها ندارد لذا اولویت نخست این مجموعه توجه به کانون‌های فرهنگی هنری مساجد است.
وی گفت: 4 انجمن ادبی در قالب 3 انجمن شعر و یک انجمن داستان نویسی در ملایر فعال است که به زودی شاهد افتتاح یک انجمن دیگر در شهر سامن نیز خواهیم بود.
captcha