استمرار سوگواره ملی تعزیه‌خوانی شوش تأثیر بسزایی در تعزیه استان خواهد داشت
کد خبر: 3658218
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۳

استمرار سوگواره ملی تعزیه‌خوانی شوش تأثیر بسزایی در تعزیه استان خواهد داشت

گروه فرهنگی: مدیر کانون تعزیه انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان اظهار کرد: همایش ملی تعزیه و آیین‌های نمایشی محرم استان خوزستان اگر در استان و شهرستان شوش مستمر باشد در شبیه‌خوانی و تعزیه استان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

خلیل ضرغام‌پور، مدیر کانون تعزیه انجمن هنرهای نمایشی استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اشاره به برگزاری دهمین دوره سوگواره تعزیه‌خوانی و آیین‌های نمایشی استان خوزستان در شهرستان شوش گفت: این سوگواره از سوم آبان به میزبانی شهرستان شوش آغاز شد و روز گذشته 7 آبان‌ماه آیین‌ اختتامیه آن برگزار شد.

وی با بیان اینکه آثاری از گروه‌های نمایشی استان فارس، اصفهان‌، تهران و استان خوزستان در این سوگواره به اجرا درآمدند، گفت: بیش از 10 گروه نمایش‌های آیینی و تعزیه خود را در محل مقام عبدالله بن علی و دعبل خزاعی اجرا کردند. پرده‌خوانی و نقالی از دیگر بخش‌های این سوگواره بود.

ضرغام‌پور با بیان اینکه گروه‌های خوبی به این همایش دعوت شده بودند و سطح برنامه خوب بود، اظهار کرد: اجرای این برنامه در سطح ملی اتفاق خوبی در استان است و امیدواریم ادامه داشته باشد. اگر این رویداد در استان خوزستان و شهرستان شوش مستمر باشد در شبیه‌خوانی و تعزیه استان تأثیر بسزایی خواهد داشت.

iqnakhouzestan@

captcha