بودجه ویژه برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یابد
کد خبر: 3653787
تاریخ انتشار : ۲۵ مهر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۵

بودجه ویژه برای توسعه کهگیلویه و بویراحمد اختصاص یابد

گروه اجتماعی: استاندار کهگیلویه و بویراحمد در راستای رفع محرومیت‌ها و توسعه زیرساخت‌ها خواستار تخصیص بودجه ویژه به این استان شد .

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کهگیلویه و بویراحمد، به نقل از روابط عمومی استانداری کهگیلویه و بویراحمد، علی‌محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد روز گذشته، 24 مهرماه به همراه نمایندگان مردم استان در مجلس شورای اسلامی با معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور دیداری داشته و پیرامون سهم استان از بودجه سال 96 به گفت‌وگو پرداختند.
وی با اشاره به مشکلات و محرومیت‌های استان خواستار توجه ویژه ریاست سازمان برنامه و بودجه کشور به استان شد و افزود: انتظار می‌رود در راستای رفع محرومیت و کمک به توسعه کهگیلویه و بویراحمد اعتبارات هزینه‌ای به صورت خاص در خصوص توسعه زیرساخت‌ها و تکمیل طرح‌های نیمه تمام به استان تخصیص یابد .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این دیدار بودجه پروژه‌های مهم استانی و ملی استان را پیگیری کرد و افزود:  کهگیلویه و بویراحمد دارای ظرفیت‌های قابل توجهی در حوزه آب، کشاورزی، انرژی و گردشگری است که به طور قطع در صورت جذب سرمایه‌گذار و تبلیغ و معرفی این مواهب خدادادی زمینه توسعه همه جانبه استان محقق می‌شود .
احمدی خواستار تقویت بودجه استان، کمک به اجرای و فعال شدن طرح‌های راکد و نیمه تمام، توجه ویژه به مناطق محروم استان و تزریق بودجه به پروژه‌های ملی و کلان استان را خواستار شد و بیان کرد: انتظار می‌رود اعتبار خاصی به پروژه‌های ملی محور «پاتاوه ـ دهدشت»، آبرسانی به چند شهر استان، فعال شدن و اجرای پروژه‌های پتروشیمی‌های استان و آبرسانی به دشت‌ها و اراضی کشاورزی در استان تخصیص یابد .
وی در دو روز گذشته با حضور در تهران دیدارهای با رئیس بنیاد مستضعفان کشور و بنیاد علوی، نشست با معاون امور مجلس و استان های وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، دیدار با مدیرعامل هلدینگ سرمایه‌گذاری خارجی ایران در آلمان و یک گروه سرمایه‌گذاری آلمانی داشته‌اند . همچنین از شرکت‌های دانش بنیان حوزه آی سی تی دانشگاه تهران بازدید کرد و وضعیت نمایشگاه‌های استان را در کمیسیون لوایح دولت نیز پیگیری کرد .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد در این دیدارها بر تقویت زیرساخت‌ها و افزایش سهم سرمایه‌گذاری در استان تاکید کرده و خواستار حمایت ویژه مسئولان کشوری برای توسعه استان شد .
یادآور می‌شود، علی محمد احمدی، استاندار کهگیلویه و بویراحمد همچنین در دیدار دکتر براری معاون امور مجلس و استان‌های وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات و در بازدید از حوزه ICT کشور در تهران خواستار برنامه عملیاتی سرمایه‌گذاری این حوزه در بخش‌های مختلف این استان شد .
وی بیان کرد: دانشگاه یاسوج، شهرداری و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان هم اکنون آمادگی هرگونه همکاری و هماهنگی لازم با شرکت‌های متقاضی سرمایه‌گذاری در حوزه ICT  را دارند .
استاندار کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: با استفاده از کابردها در حوزه ICT می توان دیگر دستگاه‌های اجرائی استان را در بخش‌های مختلف برای مشارکت در این حوزه تشویق و ترغیب کرد.
احمدی بر اختصاص سهم ویژه اعتبارات و حجم سرمایه‌گذاری حوزه ICT در این استان برای ایجاد اشتغال و درآمد بیشتر تاکید کرد .
مرتضی براری، معاون حقوقی، امور دولت و مجلس وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز گفت: 40 هزار میلیارد تومان سهم اقتصادی کشور در حوزه ICT بود که در برنامه ششم توسعه باید به 120 هزار میلیارد تومان برسد .
وی افزود: سهم استان کهگیلویه و بویراحمد از این اعتبار در برنامه ششم توسعه 1200 میلیارد تومان است .
براری اضافه کرد: با این میزان اعتبار می توان از طریق کاربردهای ICT در استان با روش‌هایی به خلق ثروت، ایجاد اشتغال و توسعه کار دست یافت.
در این بازدید که نظری فرماندار بویراحمد، غلام‌پور مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان حضور داشتند از مسئولین شرکت‌های دانش بنیان در حوزه ICT خواست تا با توجه به دستور معاون وزیر هرچه سریع‌تر برنامه عملیاتی در حوزه گردشگری، توریسم سلامت و محتوا در کهگیلویه و بویراحمد را ارائه و اجرای آن آغاز شود .
captcha