کاهش 120 درصدی قمه‌زنی در قزوین
کد خبر: 3648862
تاریخ انتشار : ۱۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۰
فرمانده انتظامی استان قزوین خبر داد:

کاهش 120 درصدی قمه‌زنی در قزوین

گروه اجتماعی: فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: ‌در سال جاری شاهد کاهش 120 درصدی قمه‌زنی در استان بودیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین سردار مهدی محمودی در نشست مطبوعاتی که پیش از ظهر امروز در سالن شهید حق شناس مرکز فرماندهی انتظامی استان قزوین برگزار شد اظهار کرد: با توجه به فرهنگسازی های صورت گرفته و اقدامات انجام شده توسط اداره کل تبلیغات اسلامی استان، اداره کل اوقاف و امور خیریه استان و فرماندهی انتظامی استان قزوین مبنی بر آگاه‌سازی مردم در ارتباط با قمه زنی در سال جاری شاهد کاهش 120 درصدی قمه زنی در استان بودیم.
وی افزود: تنها پلیس نمی‌تواند در نگهداشت امنیت نقش اساسی را ایفا کند بلکه همه سازمان ها موظف هستند تا در این راستا همکاری داشته باشند.
فرمانده انتظامی استان با اعلام اینکه مردم سرمایه‌های اجتماعی هستند گفت: نیروی انتظامی جدای از هرگونه سلایق سیاسی و بینش رفتاری وظیفه ی تامین امنیت داشته است و ما به دنبال آن هستیم با افرادی که موجب سلب امنیت می شوند برخورد کنیم.
کاهش 33 درصدی قتل در استان قزوین
فرمانده انتظامی استان قزوین اعلام کرد: در 6 ماهه نخست سالجاری شاهد کاهش  33 درصدی قتل در استان، کاهش 18 درصدی درگیری و نزاع، کاهش6 درصدی سرقت به عنف وکاهش 6 درصدی وقوع کل سرقتها را بودیم.
وی افزود: در کل تصادفات 13 درصد کاهش را شاهد بودیم که از این میزان 24 درصد کاهش تصادفات منجر به فوت و کاهش 23 درصدی تصادفات منجر به جرح بودیم.
محمودی ادامه داد: در حوزه کشفیات مواد مخدر شاهد افزایش 14 درصدی و افزایش 60 درصدی سیگار قاچاق و افزایش 218 درصدی انواع کالای قاچاق و افزایش 53 درصدی دستگیری قاچاقچیان بوده ایم.
فرمانده انتظامی استان قزوین گفت: در 6 ماهه نخست سال جاری شاهد افزایش 49 درصدی دستگیری جرائم رایانه ای بوده‌ایم و این در حالی است که جرائم فضای مجازی و رایانه ای 24 درصد افزایش پیدا کرده است.
captcha