سوگواری یكپارچه تاسوعای حسینی هیئات مذهبی شیراز در حرم احمدی(ع)
کد خبر: 3647731
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۹

سوگواری یكپارچه تاسوعای حسینی هیئات مذهبی شیراز در حرم احمدی(ع)

گروه اجتماعی: همزمان با فرا رسیدن تاسوعای حسینی، مراسم سوگواری یكپارچه و متحد هیئات مذهبی شیراز در حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در روز تاسوعای حسینی میزبان سوگواری متحد و یكپارچه هیئات مذهبی شیراز خواهد شد.

طبق اعلام علی شاهینی، دبیر شورای هیئات مذهبی فارس، این مراسم از ساعت 9 صبح فردا، 8 مهرماه در صحن و سرای حرم حضرت شاهچراغ(ع) با حضور قریب 100 هیئت مذهبی شیراز برگزار خواهد شد.

علاوه بر این‌ها در دهه اول محرم الحرام، هیئات مذهبی شیراز طبق یك سنت دیرینه از تكایا و مساجد و حسینیه‌های محل خود به سمت حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) حركت كرده و در حرم مطهر آن حضرت به ابراز ارادت و تسلیت می‌پردازند.

همچنین حركت دسته‌جات سینه‌زنی و زنجیرزنی هیئات مذهبی شیراز در صبح روز عاشورا نیز انجام می‌شود كه هنگام اذان ظهر تمام عزاداری‌ها متوقف شده و نماز پرشكوه ظهر عاشورا با حضور حداكثری سوگواران حسینی در تمام مساجد، حسینیه‌ها، حرم‌های امامزادگان و خیابان‌های منتهی به حرم‌های مطهر شیراز اقامه می‌شود.

بعد از آن مراسم سنتی خیمه‌سوزان ظهر عاشورا آغاز می‌شود كه این مراسم به‌صورت معمول به همراهی سوگواری‌های حسینی تا ساعت 17 روز عاشورا ادامه خواهد داشت و در شب عاشورا نیز مراسم شام غریبان در تمام مساجد، حسینیه‌ها و بقاع متبركه برگزار خواهد شد.

captcha