نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی در دبستان سما واحد ایلام
کد خبر: 3644569
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۱۸

نواخته شدن زنگ آغاز سال تحصیلی در دبستان سما واحد ایلام

گروه اجتماعی: رئیس آموزش و پرورش شهرستان ایلام با بیان اینکه والدین فرزندان نباید فقط به دنبال وضعیت تحصیلی و نمرات دانش‌آموزان باشند، گفت: در شرایط کنونی باید تمام مسائل و مشکلات دانش‌آموزان و حتی مسائل اعتقادی و اخلاقی که در مدارس به آنها آموزش داده می‌شود به صورت همزمان توسط والدین رصد شوند

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام، به نقل از ایسنا، دکتر جاسم ولدبیگی، رئیس آموزش و پرورش شهرستان ایلام امروز در جشن غنچه‌های دبستان دخترانه سما واحد ایلام، اظهار کرد: ماموریت اساسی نظام تعلیم و تربیت، پرورش انسان‌های قوی در زمینه‌های اعتقادی، عبادی و اخلاقی است.
رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان ایلام با اشاره به مهم بودن مسائل اعتقادی و عبادی دانش‌آموزان، افزود: از شش ساحت تعریف شده برای امر تعلیم و تربیت ساحت اعتقادی، عبادی و اخلاقی مهمترین ساحت است و تربیت  انسانی‌های بر این مبنا اولویت نظام تعلیم و تربیت است و ساحت فنآوری و علمی در مراحل بعدی قرار دارد.
ولدبیگی اضافه کرد: فضای مجازی علیرغم همه مزیت‌ها، متاسفانه معایب بسیاری هم دارد که می‌توان به تحت تاثیر قرار گرفتن رابطه اولیای دانش‌آموزان و فرزندانشان اشاره کرد که می‌طلبد اولیای دانش‌آموزان با فرزندان خود رابطه چشمی و کلامی بیشتری و ادامه داری برقرار کنند .
وی با تاکید بر اینکه والدین فرزندان نباید فقط به دنبال وضعیت تحصیلی و نمرات دانش‌آموزان باشند، گفت: در شرایط کنونی باید تمام مسائل و مشکلات دانش‌آموزان و حتی مسائل اعتقادی و اخلاقی که در مدارس به آنها آموزش داده می‌شود به صورت همزمان توسط والدین رصد شوند.
رئیس آموزش و پرورش شهرستان ایلام تصریح کرد: والدین باید در طول شبانه روز به صورت کلامی و چشمی با فرزندان خود مواجه و با آنها ارتباط برقرار کنند و مهارت‌های زندگی که در مدارس به آنها آموزش داده می‌شود پیگیری کنند.
ولدبیگی با بیان اینکه همزمان با سراسر کشور آییین جوانه‌ها برای ورودی‌های پایه هفتم، آیین شکوفه‌ها برای ورودی‌های پایه اول ابتدایی و آیین غنچه‌ها برای ورودی‌های پیش‌دبستانی برگزار می‌شود، یادآور شد: در سال تحصیلی جدید 1700 کلاس درس با جمعیت بیش از 40 هزار دانش‌آموز در شهرسان ایلام دایر می‌شود.
captcha