اعزام روزانه دو کاروان از همدان به عتبات عالیات
کد خبر: 3644491
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۴۵

اعزام روزانه دو کاروان از همدان به عتبات عالیات

گروه اجتماعی: رئیس سازمان حج و زیارت استان همدان اظهار کرد: روزانه دو کاروان متشکل از ۸۰ نفر از استان همدان به عتبات عالیات اعزام می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، محسن ساغرچی، رییس سازمان حج و زیارت استان همدان اظهار کرد: روزانه دو دستگاه اتوبوس از همدان به صورت سفر زمینی عازم زیارت امکان مقدس در عراق می‌شوند.
وی افزود: هزینه سفر به عتبات عالیات به صورت زمینی بین یک میلیون تا یک میلیون و 200 هزار تومان بوده که علت این تفاوت قیمتی بستگی به نوع هتل و امکانات رفاهی محل اقامت دارد.
وی در خصوص اعزام کاروان هوایی به عتبات عالیات از همدان نیز اضافه کرد: در حال حاضر پروازهای هوایی به عتبات عالیات از تهران انجام می‌گیرد که با رایزنی‌های انجام شده در صورت وجود متقاضی از فرودگاه همدان پرواز صورت گیرد.
رییس سازمان حج و زیارت استان گفت: تمام زائرانی که به صورت زمینی و هوایی عازم زیارت بارگاه امام حسین و دیگر ائمه اطهار (ع) می‌شوند سفر آنها هشت روز به طول می‌انجامد و آنها این مدت در اماکن مقدسه کربلا، نجف و کاظمین حضور می‌یابند.
ساغرچی در خصوص اعزام کاروان‌ها به سامراء نیز ابراز کرد: به دلیل اینکه تأمین امنیت زائران ایرانی برعهده نیروهای امنیتی کشور عراق است بنابراین اعزام کاروان‌ها به سامراء براساس شرایط و امنیت موجود صورت می‌پذیرد.
وی با بیان اینکه زائران حسینی برای اربعین باید در سامانه سماح ثبت نام کنند، عنوان کرد: زائران حسینی باید مبلغ 190 هزار تومان برای صدور ویزا بپردازند.
منبع: خبرگزاری شبستان

captcha