تشریح برنامه‌های حرم احمدی در محرم/ از تجمع روزانه 100 هیئت مذهبی تا ایجاد باشگاه شیرخوارگان حسینی
کد خبر: 3644486
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۶

تشریح برنامه‌های حرم احمدی در محرم/ از تجمع روزانه 100 هیئت مذهبی تا ایجاد باشگاه شیرخوارگان حسینی

گروه اجتماعی: معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) از برگزاری 21 عنوان برنامه در ایام محرم در این حرم مطهر خبر داد و گفت: تلاوت روزانه قرآن، راه‌اندازی باشگاه شیرخوارگان حسینی و تجمع هر شب 100 هیئت مذهبی در حرم مطهر از جمله برنامه‌های ما در این ایام است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایكنا) از فارس، حجت‌الاسلام احمد سلامی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) امروز، 29 شهریورماه در نشست خبری با خبرنگاران در شیراز ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام محرم‌الحرام، گفت: در این ایام تلاش كردیم تا برنامه‌های حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) با منطبق با منویات مقام معظم رهبری در خصوص ماه محرم اجرا كنیم.

وی با یادآوری اینكه تلاش ما بر احیای عزاداری‌های سنتی و تلاش جهت حضور گسترده مردم در این برنامه‌هاست، افزود: اگر امروز در برخی از جاها آسیب‌هایی در ایام محرم مشاهده می‌كنیم به دلیل این است كه از عزاداری‌های سنتی خود دور شده‌ایم در حالی كه نباید از مسیر این نوع عزاداری‌ها فاصله بگیریم.

سلامی به تشریح برنامه‌های این آستان طی ایام محرم پرداخت و گفت: در ایام محرم به‌صورت ویژه 21 عنوان برنامه در این حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اجرا خواهد شد كه این برنامه‌ها به علاوه برنامه‌های روتین حرم مطهر هستند.

وی گفت: نخستین برنامه ما تعویض پرچم حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) و اهتزاز پرچم عزای حسینی بر فراز گنبد فیروزه‌ای آن حضرت است كه این برنامه در آستانه فرا رسیدن ماه محرم انجام خواهد شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس شاهچراغ(ع)، برگزاری همایش عظیم شیرخوارگان حسینی با محوریت این حرم مطهر را از دیگر برنامه‌های مهم و كلیدی این آستان برشمرد و گفت: تلاش می‌كنیم تا در حرم شاهچراغ(ع) برای نخستین بار در كشور باشگاه شیرخوارگان حسینی را راه‌اندازی كنیم كه تاكنون قریب 7 هزار خانواده در این باشگاه ثبت‌نام كرده‌اند.

وی با بیان اینكه در این باشگاه تلاش می‌كنیم تا خدمات مشاوره‌ای و پزشكی كودكان را در طول سال به خانواده‌های عضو باشگاه ارائه دهیم، گفت: در ایام محرم برنامه‌های مختلف دیگری نظیر نمایشگاه سبك زندگی حسینی، عصر شعر محرم، مسابقه عكاسی با موضوع عزاداری‌های آئینی شیراز، قرائت روزانه زیارت عاشورا هر روز از ساعت 6 تا 8 صبح را برگزار خواهیم كرد.

سلامی با تصریح اینكه طی 11 روز اول محرم برنامه‌های ما به صورت ویژه‌تری دنبال می‌شود، برگزاری سخنرانی مذهبی و مدیحه‌سرایی و مرثیه‌سرایی و سوگواری طی 11 شب با حضور سخنرانان و مداحان استانی و كشوری را از جمله برنامه‌ها برشمرد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع) همچنین از حضور گسترده هیئات مذهبی شیراز در سوگواری‌های حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) طی ایام محرم خبر داد و گفت: هر شب حداقل 100 هیئت مذهبی جهت سوگواری و عزاداری به حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) می‌آیند و این حرم مانند سال‌های گذشته محور سوگواری‌های حسینی در شیراز خواهد بود.

وی اظهار كرد: در این راستا تجمع مردمی و هیئات مذهبی در صبح روز تاسوعا و همچنین روز عاشورا و اقامه نماز جماعت و باشكوه ظهر عاشورا را برگزار خواهیم كرد و در شب عاشورا نیز لاله‌گردانی خدام حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) اجرا خواهد شد.

سلامی با بیان اینكه در دهه دوم و سوم محرم برنامه‌های تخصصی بیشتری را در این حرم مطهر برگزار خواهیم كرد، گفت: ویژه برنامه تلاوت قرآن به‌صورت روزانه و با عنوان «من قرآن را دوست دارم» و مسابقه «من نماز را دوست دارم» به‌صورت روزانه در ایام محرم در این حرم مطهر اجرا خواهند شد.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان مقدس احمدی و محمدی(ع)، افتتاح كلینیك تخصصی كودكان و مركز مشاوره تخصصی در حرم مطهر را از دیگر برنامه‌های این حرم مطهر برشمرد و گفت: همچنین محفل انس با قرآن با حضور قاریان ملی و بین‌المللی به‌صورت هفتگی طی این ایام در حرم مطهر برگزار خواهد شد.

برگزاری نشست‌های تخصصی سبك زندگی اسلامی، حضور خادمان حرم مطهر حضرت شاهچراغ(ع) در 100 مدرسه فارس و ارسال فیلم كوتاه نماز زیر 10 سال به شماره تلگرامی 09176026570 از دیگر برنامه‌هایی بود كه وی از آن‌ها یاد كرد.

captcha