بررسی «راه‌های جذب خانواده‌ها به برنامه‌های فرهنگی» در ایلام
کد خبر: 3637125
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۵۴

بررسی «راه‌های جذب خانواده‌ها به برنامه‌های فرهنگی» در ایلام

گروه اجتماعی: نشست مسئولان مدرسه علمیه زهرای اطهر (س) و ارتباطات رسانه و هنر معاونت فرهنگی سپاه ایلام به منظور بررسی راه‌های جذب خانواده‌ها به برنامه‌های فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) از ایلام به نقل از روابط عمومی حوزه علمیه ایلام، سیده فاطمه موسوی‌مقدم، مدیر مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر (س) ایلام، امروز 11 شهریور ماه در این نشست، اظهار کرد: مدرسه علمیه خواهران ایلام یکی از مدارس موفق و فعال در سطح کشور در بخش‌های مختلف فرهنگی، پژوهشی و آموزشی است.
مدیر مدرسه علمیه فاطمه زهرای اطهر(س) افزود: این مدرسه دارای مبلغین فعال در سطح استان و حتی در سطح کشور است که دارای فعالیت‌های مستمر و گسترده در سطح مدارس، پایگاه‌ها، خوابگاه دانشجویان دختر، مساجد و... جهت پاسخ گویی به مسائل شرعی، شبهات و مشاوره هستند.
وی اضافه کرد: مدرسه فاطمه زهرای اطهر (س) نشست‌های متعددی با قرارگاه خاتم‌الاوصیاء(ص) در زمینه اعزام مبلغ به سطح شهرستان و قرارگاه جهادی امام رضا(ع) در زمینه‌های مختلفی از جمله اعزام مبلغ به مناطق محروم استان مثل شهرستان‌های دره‌شهر و دهلران داشته است.
در ادامه این نشست، «علی نظری»، مسئول ارتباطات رسانه و هنر معاونت فرهنگی سپاه ناحیه ایلام اظهار کرد: کار در مساجد و فضای باز محدود است و متاسفانه جوابگو نیست و در این زمینه کار فرهنگی اساسی انجام نداده‌ایم، لذا باید در اجتماعاتی که مردم حضور دارند مخصوصا پارک‌ها که آسیب‌های فراوانی دارند، باید کار فرهنگی انجام داد، هر چند که بودجه‌های چندانی هم برای کار فرهنگی تخصیص داده نمی‌شود.
وی افزود: هدف ما در زمینه فرهنگی باید جذب کردن افراد به سمت و سوی مسائل دینی و شرعی باشد و باید چنان زمینه را برای کارهای فرهنگی مهیا کنیم که خود افراد مشتاق به حضور در فعالیت‌های فرهنگی که به صورت باز یا مراسماتی برگزار می‌شود، باشند.
مسئول ارتباطات رسانه و هنر معاونت فرهنگی سپاه ناحیه ایلام در پایان گفت: در زمینه هزینه فرهنگی همه ادارات و نهادها مشکلات فراوانی دارند، و باید در حد توان از بودجه فرهنگی برای فعالیت‌های فرهنگی در سطح شهر استفاده شود که نتیجه کار هم باید رضایت بخش و هدفمند باشد.
captcha