حضور کاروان پیاده جوانان قائم‌شهری در یادواره شهدای خان‌طومان
کد خبر: 3637047
تاریخ انتشار : ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۸

حضور کاروان پیاده جوانان قائم‌شهری در یادواره شهدای خان‌طومان

گروه جامعه: کاروان پیاده جوانان شهرستان قائم‌شهر در ادامه مسیر خود به کربلای معلی شام‌گاه امروز، 11 شهریورماه در مراسم یادواره شهدای خان‌طومان منطقه 8 تهران حضور پیدا می‌کنند.

حجت‌الاسلام والمسلمین حامد صوفی، سرپرست کاروان فرهنگی، مذهبی جوانان شهرستان قائم‌شهر در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در رابطه با برنامه‌های این کاروان پیاده که به سمت کربلای معلی به راه افتاده است،‌ با بیان اینکه حرکت کاروان جوانان شهرستان قائم‌شهر از روز هفتم شهریورماه به سمت کربلای معلی و مضجع شریف اباعبدالله الحسین(ع) و اباالفضل العباس(ع) آغاز شده است، اظهار کرد: در ادامه مسیر حرکت به سمت کربلای معلی، صبح روز پنجشنبه، 9 شهریورماه از ساعت 9 وارد شهر تهران شده و به سمت مقبرة‌الشهدای منطقه 8 حرکت کردیم.

سرپرست کاروان فرهنگی، مذهبی جوانان شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه با ورود به مقبرة‌الشهدا با استقبال مردم، بسیجیان و گروهی از مسئولان شهرداری منطقه 8 مواجه شدیم، افزود: پس از زیارت قبور مطهر شهدای منطقه 18، برای شرکت در دعای عرفه، عازم امامزاده صالح(ع) تجریش شدیم این برنامه تا غروب آفتاب و زمان برگزاری نماز مغرب و عشا به طول انجامید و سپس، کاروان به محل اسکان خود رهسپار شد.

صوفی در ادامه با بیان اینکه روز گذشته، 10 شهریورماه نیز کاروان پیاده شهرستان قائم‌شهر ضمن برگزاری مراسم عید قربان و برنامه قربانی ویژه این عید سعید، برای سلامتی امام زمان(عج)، مقام معظم رهبری و نیز رفع بلا از همه شیعیان امیرالمؤمنین(ع) دعای خیر کردند، تصریح کرد: در ادامه برنامه‌ها، گروه پیاده شهرستان قائم‌شهر طی عصر روز گذشته نیز عازم بهشت زهرا(س) و زیارت قبور شهدای انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و نیز شهدای مدافع حرم شد و سپس، در ادامه، جهت زیارت حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) رهسپار شهرری شدیم.

سرپرست کاروان فرهنگی، مذهبی جوانان شهرستان قائم‌شهر با بیان اینکه گروه پیاده شهرستان تا نماز مغرب و عشا در حرم حضرت عبدالعظیم(ع) حضور داشت، اظهار کرد: در این آستان مقدس برنامه‌های فرهنگی از سوی خدام حرم مطهر و گروه پیاده اجرا شد که تا غروب آفتاب نیز ادامه داشت. پس از زیارت حرم مطهر حضرت عبدالعظیم(ع) نیز گروه به محل اسکان خود بازگشت. همچنین، هم‌اکنون نیز اعضای گروه برای حرکت به سمت باغ موزه دفاع مقدس آماده می‌شوند که این برنامه نیز تا غروب ادامه خواهد داشت.

سرپرست کاروان فرهنگی، مذهبی جوانان شهرستان قائم‌شهر تصریح کرد: همچنین، اعضای گروه شام‌گاه امروز، 11 شهریورماه نیز در مراسم یادواره شهدای خان‌طومان که با حضور سردار فضلی، رئیس سازمان بسیج مستضعفین در محل مسجد سیدالساجدین(ع) منطقه 8 تهران برگزار می‌شود، حضور پیدا خواهند کرد.

وی در ادامه بیان کرد: همچنین، در این مراسم معنوی نیز برنامه‌های مختلفی جهت اجرای یادواره شهدای مدافع حرم برگزار خواهد شد که اعضای گروه نیز در برگزاری این برنامه‌های معنوی حضور فعال خواهند داشت و برنامه‌های فرهنگی، مذهبی خود را اجرا خواهند کرد.

صوفی تصریح کرد: اعضای گروه همچنین، صبح فردا، 12 شهریورماه حرکت خود را به سمت شهر مقدس قم و جهت زیارت حضرت فاطمه معصومه(س) آغاز خواهد کرد که ظهر فردا نیز جهت ادای نماز ظهر و عصر وارد حرم مطهر امام خمینی(ره) خواهیم شد و پس از آن به حرکت خود به سمت قم ادامه خواهیم داد که ان‌شا‌الله غروب فردا در قم خواهیم بود.

سرپرست کاروان فرهنگی، مذهبی جوانان شهرستان قائم‌شهر اظهار کرد: اعضای گروه پس از طی مسیر خود که از شهرهای مختلف ایران اسلامی می‌گذرد، وارد خاک عراق شده و در ایام ماه محرم‌الحرام نیز وارد حرم کربلای معلی و حرم مطهر اباعبدالله الحسین(ع) خواهند شد.

صوفی در پایان سخنان خود تصریح کرد: امیدواریم این حرکت گروه جوانان شهرستان قائم‌شهر که به مدت تقریبا چهل روز به طول خواهد انجامید، مورد قبول درگاه احدیت و رضای حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت اباالفضل العباس(ع) واقع شود.

یادآور می‌شود، تعدادی از جوانان استان مازندران و شهرستان قائم‌شهر با شعار «مدافع حرم» و به نام مادر امام زمان(عج) در سالروز شهادت امام محمد باقر(ع) به صورت پیاده عازم کربلای معلی ‌شدند.

همچنین، امسال نیز طبق سنوات گذشته این برنامه اجرا می‌شود و این کاروان فرهنگی - مذهبی در روز ۷ شهریورماه با مسئولیت حجت‌الاسلام والمسلمین حامد صوفی از شهرستان قائم‌شهر به صورت پیاده، عازم کربلای معلی شده‌اند.

طبق برنامه روزشمار این کاروان پیاده که به مدت 39 روز تا کربلای معلی به طول خواهد انجامید، اعضای گروه طی سه روز در ایام عرفه و عید قربان در تهران هستند و برنامه‌هایی را نیز در حرم حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع) و مقبرة‌الشهدای منطقه 8 تهران اجرا کردند. همچنین، کاروان پیاده جوانان شهرستان قائم‌شهر در مسیر خود به سمت کربلای معلی از شهرهای مختلفی همچون قائم‌شهر، فیروزکوه، تهران، قم، ساوه، تجرک، فامنین، کوریجان، لاله جین، اسدآباد، کنگاور، صحنه، بیستون، کرمانشاه، تنگه مرصاد، ایلام، مهران عبور خواهد کرد و وارد خاک عراق خواهد شد.  

در مسیر حرکت این کاروان مذهبی، مناسبت‌های مختلفی همچون شهادت امام باقر(ع)، حرکت امام حسین(ع) از مکه به سمت کربلا، ولادت امام هادی(ع)، عید قربان و غدیر خم، ولادت امام کاظم(ع)، مباهله، هفته دفاع مقدس، ورود امام حسین(ع) به کربلا، تاسوعا و عاشورای حسینی وجود دارد.


captcha