زمینه‌سازی امر ظهور؛ نیازمند استفاده درست از قرآن
کد خبر: 3634316
تاریخ انتشار : ۰۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶

زمینه‌سازی امر ظهور؛ نیازمند استفاده درست از قرآن

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت بیان کرد: برای زمینه‌سازی ظهور باید یک نظام درست پایه‌گذاری کرد که در چارچوب آن حرکت کنیم و در ادامه با یک نگاه جامع، کاربردی و استفاده درست از قرآن است که زمینه‌سازی محقق می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، حسام‌الدین علامه، مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مراسم افتتاحیه سومین همایش فعالان کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور که شامگاه سوم شهریورماه در مسجد الزهرا(س) پردیس دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار شد، عنوان کرد: در بحث قرآن، آرمانی‌ترین حسی که وجود دارد، سرباز امام زمان(عج) بودن است و از همین رو همیشه باید در این مسیر گام برداریم.
وی با بیان اینکه با تمام دشمنی‌ها و کاستی‌ها نباید مسیر را ترک کرد، افزود: برای بسترسازی ظهور باید یک نظام درست پایه‌گذاری کرد که در چهارچوب آن حرکت کنیم و در ادامه با یک نگاه جامع، کاربردی و استفاده درست از قرآن است که بسترسازی محقق می‌شود.
علامه در رابطه با تقلیدگرایی گفت: یکی از مشکلاتی که در دنیای امروز با آن روبه‌رو هستیم بحث تقلیدگرایی است که گاهی دچار چنین بحرانی می‌شویم، در واقع ما در زندگی مبانی درستی مانند قرآن برای تقلید داریم اما باید دید که آیا متناسب با پیشرفت علم و دانش بشری توانسته‌ایم دانسته‌های خود را به‌روز کنیم؟
مدیرکل فرهنگی وزارت بهداشت با بیان اینکه در حوزه قرآن استفاده فردی، شخصی، اجتماعی و تمدنی داریم، تشریح کرد: نکته اصلی، تمدن است،‌ بدین معنا که مثلا در دهه۶۰ از نظر اجتماعی بسیاری از آموزه‌های قرآنی در جامعه پدید آمد اما چون تمدنی نبود، این امر به یک نظام و به یک سیستم هماهنگ ختم نشد و بعد از مدتی از سطح جامعه رنگ باخت و امروز دیگر اثری از آن نیست.
وی با اشاره به اینکه افراد فعال در حوزه قرآن باید در ابتدا زیرساخت‌ها را درست کنند، ابراز کرد: باید بسترها را تعمیر کنیم که کار پیچیده‌ای است، برای این کار در ابتدا باید خودمان را با مطالعه، تحقیق، و ... به‌روزرسانی کنیم تا به تدریج فرهنگ مهدوی به وجود آید و در این راستا نیز باید یک نظام معرفتی پایه‌گذاری شود.
captcha