رقابت حافظان و قاریان کراچی در مسابقات قرآن
کد خبر: 3627190
تاریخ انتشار : ۱۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۱

رقابت حافظان و قاریان کراچی در مسابقات قرآن

گروه بین‌الملل: به مناسبت دهه کرامت مسابقه قرائت و حفظ کل قرآن كریم با حضور قاریان، حافظان و جمعی از علما و شخصیت‌های دینی به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در كراچی برگزار شد.

رقابت حافظان و قاریان کراچی در مسابقات قرآن
به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به مناسبت دهه کرامت و بزرگداشت سالروز فرخنده ایام ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه(س) و حضرت ثامن الحجج(ع)، مسابقه قرائت و حفظ کل قرآن كریم با حضور قاریان، حافظان و جمعی از علما و شخصیت‌های دینی به همت خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در كراچی برگزار شد.
در این مسابقه، 22 تن از حافظان و قاریان برگزیده مراکز آموزشی كراچی همچون مؤسسه علوم قرآنی جماران در منطقه سولجر بازار کراچی، مؤسسه علوم قرآنی جماران در منطقه جفر طیار ملیر کراچی، مؤسسه علوم قرآنی منهاج القرآن کراچی و جامعه علمیه قمرالاسلام کراچی به رقابت با یكدیگر پرداختند.
این مراسم با تلاوت آیاتی از كلام‌الله مجید آغاز شد و با سخنرانی محمدرضا باقری، مسئول خانه فرهنگ كشورمان پیرامون فضایل و ارزش یادگیری و بهره‌مندی از علوم قرآنی با استناد به فرمایشات گهربار و گرانبهای پیامبر اسلام(ص) و مولای متقیان امیرالمؤمنین امام علی(ع)، ادامه یافت.
پس از آن، ۱۲تن از حفاظ برگزیده و ۱۰ قاری برگزیده نوجوان به رقابت با یكدیگر پرداختند و پس از پایان هر دو مرحله مسابقات (حفظ و حسن قرائت)، ساجد محمود، از اساتید مؤسسه علوم قرآنی منهاج القرآن با صوت دلنشین و زیبایی آیاتی از قرآن کریم را تلاوت كرد.
انس نوجوانان با قرآن؛ از برکات انقلاب اسلامی ایران
حجت‌الاسلام عابد رضا عرفانی، از كارشناسان دینی در سخنانی از خدمات قرآنی خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در کراچی و اهتمام به برگزاری این مسابقات قرآنی تشكر كرد و گفت: از بارزترین و مهم‌ترین برکات و فیوضات انقلاب شکوهمند اسلامی، ایجاد زمینه انس برای نوجوانان با قرآن كریم به دستور امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری (مدظله العالی) است.
وی ادامه داد: نفوذ قرآن كریم در جامعه ایران اسلامی بدون شک از بزرگترین ثمرات انقلاب اسلامی است.
در بخش پایانی این مراسم، عصمت‌الله از حوزه علمیه قمرالاسلام، محمد اظهر از حوزه علمیه قمرالاسلام، توقیر حسنین از مؤسسه علوم قرانی منهاج القرآن و محمدحسین از مؤسسه علوم قرآنی جماران برگزیدگان بخش حفظ قرآن كریم و محمدسعد از حوزه علمیه قمرالاسلام، محمدرمضان از حوزه علمیه قمرالاسلام، محمدعمر از حوزه علمیه قمرالاسلام و محمد حسنین از مؤسسه علوم قرآنی منهاج القرآن به عنوان منتخبین حسن قرائت اعلام و تجلیل شدند.

captcha