اولین جشنواره قرآنی «نوای نور» برگزار می‌شود
کد خبر: 3624368
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۴
به همت دارالقرآن بسیج؛

اولین جشنواره قرآنی «نوای نور» برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس دارالقرآن بسیج کشور از برگزاری اولین جشنواره قرآنی «نوای نور» در بستر فضای مجازی توسط این دارالقرآن خبر داد.

رحیم قربانی، رئیس دارالقرآن بسیج کل کشور، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اینکه این دارالقرآن اقدام به برگزاری جشنواره‌ای قرآنی در فضای مجازی نموده است، گفت: جشنواره قرآنی «نوای نور» ‌در راستای بهره‌گیری از ظرفیت ویژه فضای مجازی برای نشر و ترویج فرهنگ ناب قرآن کریم برگزار می‌شود.

وی با اشاره به اینکه این جشنواره برای ترویج فرهنگ قرآنی به‌ویژه در موضوعات ایثار، مقاومت و شهادت طراحی شده است، افزود: علاوه بر این تلاش شده است تا در جشنواره مذکور محور اقتصاد مقاومتی نیز مورد توجه قرار گیرد.

رئیس دارالقرآن بسیج کل کشور تصریح کرد: بر همین اساس اولین جشنواره قرآنی نوای نور که اختصاص به فراز خوانی (قطعه‌خوانی) آیات قرآن کریم با موضوعات ایثار، مقاومت و شهادت دارد را با شرایط خاصی برگزار خواهیم کرد.

قربانی در ادامه به بیان اهداف این جشنواره پرداخت و اظهار کرد: زمینه‌سازی در راستای پویایی و تحرک در فضای مجازی با موضوعات اسلامی، قرآنی و انقلابی یکی از اهداف این جشنواره است که تلاش شده است تا با برگزاری آن،‌ گامی هرچند کوچک در تحقق آن برداشته شود.

وی زمینه‌سازی و نشر فرهنگ ایثار، مقاومت و شهادت با موضوعات قرآنی در فضای مجازی را از دیگر اهداف این جشنواره عنوان و بیان کرد: همچنین حرکت در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر حضور مستمر و جهاد فرهنگی و قرآنی در فضای مجازی از دیگر اهداف طراحی شده برای جشنواره فوق است.

رئیس دارالقرآن بسیج کشور گفت: در این جشنواره نوای نور تلاش می‌کنیم تا مجموعه‌ای از آثار و تلاوت‌های فاخر از آیات موضوعی ایثار، مقاومت و شهادت را جمع‌آوری کنیم، ضمن اینکه الگوسازی برای مراکز دینی و فرهنگی جهت بهره‌گیری از فضای مجازی برای نشر و انجام فعالیت‌های قرآنی در سطح کشور را شاهد باشیم.

قربانی با تأکید بر اینکه این جشنواره در دور اول به صورت مجازی برگزار می‌شود، گفت: در تلاش هستیم تا دور دوم این جشنواره به صورت حضوری برگزار شود.

یادآور می‌شود، متقاضیان برای حضور در این جشنواره باید در منطقه‌ای که در آن سکونت دارند ثبت نام کنند، بر همین اساس برگزار کنندگان این جشنواره کشور را به پنج منطقه مرکزی، شرق و شمال شرق، شمالی،‌ جنوبی و غربی و شمال غربی تقسیم کرده‌اند تا هر متقاضی بنا بر استان خود نسبت به ثبت نام اقدام کند.

جزئیات بیشتر این جشنواره در کانال تلگرامی آن درج شده است. 

انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۱
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳۹۶/۰۵/۰۸ - ۰۹:۲۰
0
0
برگزاری این دست جشنواره‌ها موجب آشنایی علاقمندان با مسائل دفاع مقدسی می‌شود
captcha